אובדן המותגים ככנס ספידמארקטינג


ספיד מרקטינג ,המחאה החברתית ורשתות חברתיות, עתיד המותגים, עולם הפרסום הגוסס, וניהול משברים היו הנושאים העיקריים בכנס "ספידמארקטינג" המעניין והמאתגר.

כנס סטטוס בנושא ספידמארקטינג נערך לאור המחאות החברתיות,וחדירת הסמארטפונים ורשתות חברתיות לחיינו. הדיונים התרכזו בהשפעות מגמות אלו וכיצד היצרנים והמשווקים צריכים להיערך ולהגיב. ד"ר דגני ציין כי המחאה החברתית ,הפעילויות ברשתות חברתיות הביאו את הלקוח לתזזית.ולחפש את הערך והמחיר הטוב ביותר במוצר. אנו עדים לגורמים של שטחיות ומהירות . הצרכן היום מסרב לשלם מחיר פלצני. השיווק מאתגר כי יש צורך בלהתמודד בתופעה שהצרכן עושה ריסט למותגים ומבקש הוכחה לתועלת. אילת מנהלת חטיבה קולינארית של אוסם מציינת שהיא עובדת בספיד מרקטניג מאז חודש יולי בו היא נדרשת להסביר מחירים. מחאת הצרכנים היתה מהירה כאש בשדה קוצים והמשווקים היו בהלם ולא ידעו איך להגיב. נוצר מארג יחסים חדש- הצרכנים לא בוטחים במותג, מוכנים לוותר עליו ומספיקה אמירה בפייסבוק לכך שהצרכנים ינטשו את המוצר ואת הנאמנות לחברה של שנים הצרכנים פתחו שפה חדשה כולל מסרים מיידים המחייבת את המשווקים לחשוב על אסטרטגיה, לחשוב על נאמנות , בדיקת ROI על כל פעולה שיווקית השקות ועוד. איילת מאמינה בניהול הזדמנויות ומציעה לקחת 3% להזדמנויות ולהתייחס להווה. חשוב ללכת על קמפיין של דיאלוג ולא מונולוג ולהגדיר ברמוטור רבעוני קבוע לנטר את התשובות . אראל ויזל מחברת "פוקס" המפעילה מאות חנויות פוקס בארץ ובחו"ל והמייצגת גם את אמריקן איגל רשת ללין סאקס ועוד. ויזל ציין כי כל השקה מגיעה אחרי ישיבות עבודה של תכנון וחשיבה ולמרות שהוא "עובד מהבטן" התכנון מגובה במחקרים וחייבים להגיב מהר לצרכנים . לפיכך במועדון שלהם כולל חצי מיליון לקוחות אליהם הם פועלים באימאייל ובSMS לצערו בעקבות המחאה הרבה חברות זנחו את המותג ומשקיעות בהוזלת מחירים לצערו חברות אחרות איבדו את המותג. ענת נתיב סמנכל שיווק של "ניו פארם" התיייחסה לעולם בו הכל מהיר, הילדים גדלים מהר המסרים עוברים מהר, והיום הכל זמין ומהיר בטלפון בנייד. היא מאמינה בחמישה עקרונות : 1 מישור תכנוני – למרות שקשה לתכנן בכל זאת הם מתכננים וכבר היום מתוכננות פעולות השיווק של של כל שבוע שנת 2012 תמהיל המדיה היום בכל קמפיין חושבים מה יצייצו בטוויטר ומתכננים תמהיל מדיה עם מסר במדיה המתאימה שלו ומנסים לייצר ערך. 3נושאי המותג והאסטרטגיה אסור לשכוח ויש להיות נאמנים למותג אחרת הלקוחות והעובדים מתבלבלים 4 חדשנות -להיות עם היד על הדופק בנושא החדשנות ,לכן הם הקימו השנה עמוד בפייסבוק השנה ויש להם היום 65000 משתמשים אשר מקבלים ערך למשל ייעוץ של הרוקחת , פתרון ללחץ בקופות תורים של יום ששי ועוד 5. מדדים –חשוב לערוך בדיקה ומדידה בצורה מדויקת של מדדים אשר צריכים להיות מוגדרים ונתנים למדידה ובדיקה .זהו גורם קריטי. סמנכל שיווק של פלאפון ציין כי מנהלי בפלאפון כספק של העברת מידע הבינו שמהירות הינה גורם מרכזי ולכן השקיעו ברשת וגם בשיווק . המגמות אשר השפיעו ושינו את תנאי השוק. הן חדירת סמארטפון ,50% מהאוכלוסיה מחזיקים כיום סמארטפון והתחזקות הרשתות החברתיות. היכולות של הסמארטפון והרשתות החברתיות נתנו לכל אחד את היכולת להעביר מידע. לדעת איפה כל אחד. ולדעת מה כל אחד עושה.


העוצמות והשפעת המדיות והכלים האלו נוכל לראות למשל בעובדה שאייפד יצא לשוק ללא השקעה בפרסום. בעזרת התפתחויות אלו בניית מותג ורכישות מתבצעות באופן מהיר . אך באותה מידה מתרחשת גם קריסת מותגים כמו מותג נוקיה למשל שקרס. רמי לוי אשר השתתף בפאנל השני, ציין שהצרכן והקונה הם היסודות של העסק.זוהי ההתנהלות הנכונה, לצרכן יש כח רב,מה שקרה עכשיו בגלל המחאה הציבורית הצרכן התעורר והבין שהכוח בידיים שלו. עד עכשיו היצרנים הגדולים לא הסתכלו על הצרכן הסופי. והתרכזו במותג והיה להם כסף לפרסם בטלביזיה ויצרו מותג ואלצו את הצרכן לקנות את המוצרים שלו. כיום הצרכן בודק ולכן עולה הכח של פרייבט לייבל. רמי כבר 35 שנה נותן לצרכן את המחיר הטוב מבלי לפגוע בשירות. ויצר נאמנות אצל הצרכן היום היצרנים הגדולים מבינים שצריך להציג אותם יותר ברשת. דוגמא להצלחה של שינוי הרגלים הביא שרון דניאל מנכ"ל SCANLIFE חלוצת פיתוח ברקוד בפלאפון. לטענתו יש לפעול לא נגד כוחות השוק. החברה ידעה למנף את הצורך של חברות להעביר מסרים ולהעשות את זה בדרך כך שלא להרגיז את הלקוחות. כך פתחו את הברקוד לפאלפון ולהעביר מסר דו מימדי, עם הנחות סרטונים ועוד. נושאים נוספים היו על Shopper revolution,מהפכת קונים , ניהול משברים ובעיקר שהמותגים לא ינהלו אותנו יותר. האמת היא ללדעתי המותגים ימשיכו לנהל אותנו אבל לא המותגים של יצרני מוצרי הצריכה אל המותגים של מנועי החיפוש והרשתות החברתיות. אך מה שחשוב שלנו הגולשים יהיה מה לאמר ולהשפיע. בערבון מוגבל כל עוד אנו פועלים לפי החוקים של הרשתות. אז כפי שאמר זרמון התאם עצמך או התפגר.


אחורה

חדשות

  • עמרם מצנע מצטרף לציפי לבני

  • במסיבת עתונאים היום הודיעה ציפי לבני על הצטרפותו של עמרם מצנע למפלגת "התנועה".

  • עצומה להמתת חסד

  • לאחר המקרה הטרגי של הרופא אשר עזר לבתו חולת הסרטן למות והתאבד,

    עולה שוב הסוגיה של המתת חסד.