איך יוצאים מהבלגן


לראשונה התוודעתי עם אדם שמקצועו ומקור פרנסתו הוא לעשות סדר לאנשים אחרים,זרים, בבתיהם או במשרדיהם. היכן רוכשים את הכישורים הדרושים, את העוז וה"חוצפה" לחטט במגירותיהם של אנשים או בניירת שלהם, ולהחליט בשבילם מה עושים?

איילת גרינברג, איך את מוציאה אנשים מהבלגן? איילת משתהה מעט. חושבת איך להעביר לי את העיסוק שלה. המוטו שלי אומר, כי כשיש בלגן בבית, יש גם בלגן בראש. אדם מבזבז זמן יקר בחיפוש דברים שונים, לא משלם בזמן תשלומים, גורר קנסות ונמצא במתח כל הזמן, שלא לדבר על בזבוז אנרגיות על ההתנהלות בבית. חשבי על עצמאיים, שצריכים להגיש דוחו"ת ואינם מוצאים את הקבלות ולא שולחים בזמן על כל המשתמע מכך. אני מוצאת אצל עצמאיים במיוחד, שיקים לא פדויים שנעלמו או אבדו או סתם נשכחו, וכתוצאה מכך לא נכתבו קבלות, וכבר יש עבירה על החוק. הרי סדר יכול כל אדם לעשות בעצמו. איילת לא מסכימה. "כל דבר אפשר לעשות לבד. החל מעבודות בית, מכון כושר, דיאטנית ואלף דברים נוספים. אבל כאשר נמצא לידך אדם, עוזר לך לקבל החלטות מידיות ולהשתחרר ממעמסה ." אנשים מחליטים לעשות סדר במגירות המסמכים, או בארונות הבגדים. לכך צריך להקדיש זמן וסבלנות ולא מעט פשוט דוחים את המלאכה וגם מואסים בה. בסופו של דבר הם מתייאשים. איך מתחילים לעבוד עם מישהו שמבקש סדר? קודם כל צריך לברר את מצבו האישי, מה העיסוקים, התחביבים, המקצוע, מה הוא לומד ואיך מתנהל הבית. אחר כך אני רואה מה הפונקציות של כל פינה בבית. יש אנשים שעסקו בעבר בתחביבים ואינם עוסקים בכל עוד. כאן נכנסת הנוסטלגיה והסנטימנטים. זו הנקודה הרגישה והקשה ביותר. יש נושאים קצרים יותר לטיפול. ניירת היא הפרויקט הקשה ו"זולל הזמן" יותר מכולם. ניירת כולל אלבומים, מכתבים, חשבונות, בלי סוף תמונות זרוקות. עובדים בבית לפי אזורים. מתחילים בדברים קלים יותר כמו צעצועים וארונות בגדים, ואחר המטבח וכן הלאה. בעלת הבית היא הקובעת את סדרי העדיפויות. כאשר יש הגדרה של מקומות, ולכל פינה בבית יש פונקציה, אפשר לסדר ולנהל את הדברים. מי הם קהל הלקוחות? הקהל שלי הם עוברי דירה, אנשים העוברים לדיור מוגן, אנשים המשפצים את הבית ורוצים להיפטר מחפצים ישנים שאין להם שימוש, או לחילופין סטים של כלים ששרדו מימי הסבתא. תארי לעצמך, שנים רבות נמנעו משימוש בכלים אלה מחשש שישברו או ישרטו, ולא נהנו מהם. יש יום שמבינים שצריך למסור אותם. הבעיה הקשה היא ה"חבל". צריך לעזור לאנשים להשתחרר מ"חבלים", וזה קשה ביותר. בעצם זו העבודה האמיתית ברוב הבתים. וגם במקרי גירושין, כשאישה מוצאת עצמה לבד, עם מטען נפשי לא קל. הבלגן גדול והאישה לא יודעת להתארגן. לאחרונה אני מוצאת עצמי מטפלת במשרדים עם תיקיות וארכיונים. לרוב במשרדים אישיים קטנים. איפה לומדים את המקצוע הזה? אני לא יודעת אם לומדים באיזה מקום. זה טבוע בך וחלק מרקע החיים שלי. אבי היה רב חובל. כל החיים היינו בנסיעות ואריזות. אנשים הנמצאים הרבה בשליחויות יש להם יכולת ארגון נרכשת. מאבי ירשתי את התפיסה המרחבית ואולי גם קצת מהכישרון שלו. העיסוק הזה עובר מפה לאוזן. בדרך כלל קהל הלקוחות שלי הן נשים, כי לנשים רבות יש עכבות נפשיות ו פסיכולוגיות. קשה להיפטר מחפצים של אנשים שאהבנו. לאיילת צוות הפועל רק במקרים גדולים של אריזת דירה גדולה. תכופות אנשים שומרים את ה"שמאטעס" ומזניחים דברי ערך יקרים. באתר של איילת אפשר למצוא כמה טיפים מעניינים. WWW.NOBALAGAN.COM איילת מעבירה הרצאות , מסבירה עקרונות יסוד להתנהלות קלה ויעילה.


אחורה

חדשות

  • עמרם מצנע מצטרף לציפי לבני

  • במסיבת עתונאים היום הודיעה ציפי לבני על הצטרפותו של עמרם מצנע למפלגת "התנועה".

  • עצומה להמתת חסד

  • לאחר המקרה הטרגי של הרופא אשר עזר לבתו חולת הסרטן למות והתאבד,

    עולה שוב הסוגיה של המתת חסד.