ארצנו הקטנטונת

אפי נחמיאס,מנכ"ל,"אפיטורס",מוכיח כל פעם מחדש כי ארצנו הקטנטונת מפתיעה בשלל אטרקציות, חימוקי טבע וסיפורים היסטוריים עסיסיים ובגיבוי גסטרונומי לעמק בואכה הגליל העליון. צילום: למרגלות מסעדת איסקנדר על הירדן. http://www.efitours.co.il/

רגע לפני פסח בעוד ההכנות של פסח באוויר יצאנו לפרזנטציה אותה ערך אפי נחמיאס.. כבר מהיציאה מהשרון החל אפי בסיפורים על מקומות בשרון,על אגם מאחורי כפר אודים, על ביתה של אולגה חנקין שלא זכתה להכנס אליו ועוד ללמדך שניתן לטיייל גם קרוב וליהנות מאתרים נסתרים ומפריחת המימוזה הצהובה , עצי הפאנה שהובאו מסין בפריחתם הסגלגלה , כליל החורש ועוד. את הבוקר התחלנו כמובן בארוחת בוקר במסעדת "אווזים בעמק" בעפולה אותה מנהל אבי, המסעדה גלאט כשר ומבוססת על בשרים וסלטים. עוד אנו מתיישבים ולאפות גדולות הנאפות במקום מוגשות לשלחן. התחלנו בטבילתן בסלטי החומוס, טונה, כרוב, טחינה עגבניות טאבולה ועוד , לידם הונחו מגשי שקשוקה חמה וחביתות.הכל טעים וטרי. המקום חדש , מצוחצח ומרווח . וניתן לכלול בו עד 180 איש. http://www.efitours.co.il/article.asp?id=2049 משם נסענו באוטובסים המרווחים של חב` דקל, דרך כפר תבור .ברחוב בראשית, הראשי, עברנו ליד בניין הספריה- בית יסוד השומר משנת 1909,דרך ביתו של יגאל אלון בואך פסל השומר.

משם עלינו למצפה נטופה עם נוף מרהיב במתנשא ל-4000 מטר. במקום מטע רימונים בו תוכלו לערוך סיור רגלי .ולערוך תצפית לתבור ולצומת גולני, בקעת בית נטופה וצפת המומחיות של המקום היא שמן זית , דבש ובקרוב יין בשותפות עם יינן צרפתי. אפילו ביום שרבי נהננו מהרוח הנעימה הנושבת. המקום הוא ישוב קהילתי דתי. וניתן גם להזמן צימרים.

חוויה אנתרפולוגית ותרבותית מיוחדת היא הביקור בריחניה. שם נתוודענו בפרוטרוט למורשת ולסיפור ההיסטורי של הצ`רקסים אשר הגיעו לארץ באניית מעפילים מבולגריה, על מלחמותיהם ועל עקרון שיוויון האשה הקיים אצלם עד לטקס "חטיפת הכלה". הרצאתו של שאווקי במוזיאון מורשת היתה מתובלת בהומור מידע בתוספת מצגת ,תלבושות , וביקור במוזיאון הכולל כלי עבודה , כלי בית, ומלחמה. . לסיום הגענו לבית משפ’ ח’ון לטעום מהמאכלים הצ’רקסיים. במקום מסעדה צ’רקסית אותנטית- סאוסרוקה (גיבור צ’רקסי שמוזכר במיתולוגיה הצ’רקסית). במסעדה תוכלו ליהנות ממטעמים מסורתיים כמו חלוז’ (מאפה גבינה מטוגן בשמן זית), פיתות צ’רקסיות ועוד..

המשכנו בסיור במשחקים אתגריים של "קבוצת רפטינג נהר הירדן" על גדות הירדן שליד קיבוץ גדות. לאחר משחקי זכרון ומנהיגות קבוצתיים שמענו על מגוון פעולות הראפטינג, טרקטורונים, אומגות הפועלות במיתחם. לעת ערב עלינו למסעדת איסקנדר- מסעדת גריל ים תיכונית המשקיפה על גדות הירדן. לאחר מגוון סלטים ולחם טורקי , נהינננו מיגוון קבבים שיפודי פרגיות ובמיוחד מגלידת התאנים וריבת חלב. www.rafting.co.il 049007000 אכן איזו ארץ נהדרת במיוחד עכשיו באביב עם שלל הפריחות הצבעים וריחות ההדרים.

אחורה

חדשות

• עמרם מצנע מצטרף לציפי לבני

• במסיבת עתונאים היום הודיעה ציפי לבני על הצטרפותו של עמרם מצנע למפלגת "התנועה".

• עצומה להמתת חסד

• לאחר המקרה הטרגי של הרופא אשר עזר לבתו חולת הסרטן למות והתאבד,

עולה שוב הסוגיה של המתת חסד.