ג`יפים דגים וחמאם -סיור חוויה בצפון

יום חופשה לנפש, ניתוק בחיק הטבע כולל גסטרונמיה ופינוקי חמאם מעין גב לרמת הגולן וטבריה.

יום שמש חורפי נאה , עלינו מכפר הנופש עין גב לפסגות רמת הגולן . משטחים ירוקים רעננים מכסים את מורדות ההרים ואנחנו מטפסים בג`יפים של אי"ש טיולים בהדרכתו של ירון נקש. תוך כדי הסברים היסטוריים וגיאולוגיים הפורסים לפנינו ראייה אחרת על המקום. משפחות איילים שכנראה רגילים למטיילים אינם זזים ממרבצם כאילו אנחנו אינם שייכים למקום, לא נצאים בו ואותו אייל השומר על הטריטוריה שלו בגאוה שולט גם עלינו. לאורך הדרך ראינו רקפות כרכומים וסיתווניות מראה מלבב ומרחיב את הלב. במיוחד המבט ממוצב ספוקיה כשהכנרת הרי הגליל ופסגות החרמון פרוסים לפנינו בנינוחות ובשלווה כאילו הזמן עמד מלכת. תאור המסלול אחרי כ- 3 ק"מ על הכביש פניה מזרחה ( ימינה ) מעט לפני נוקייב לכיוון ביר א – שקום ( יש כאלה שכותבים " ... שכום " – בביר א – שקום היה ניסיון התיישבות יהודית מעניין בסוף המאה ה – 19 של אגודת בני יהודה מצפת לאחר שנכשלו בהקמת הכפר ברמתניה – אחד המקרים הבודדים של התיישבות יהודית חקלאית בתוך כפר ערבי . מביר א – שקום עלינו בדרך חתחתים לכיוון רמת הגולן ( בהגדרה הגיאוגרפית רמה = מישור גבוהה ) והגענו למוצבי סקופיה מוצבים סורים על קצה המצוק . במקום נקודת תצפית מדהימה על כל הכינרת תצפית יפה על צפון רמת הגולן , אזור כורזים , גליל עליון וגליל תחתון , במקום דיברנו על התפתחות סכסוך הגבול עם סוריה וכיצד נקבעו הגבולות באזור בתחילת המאה ה - 20 . לאחר נסיעה של כ- 10 דקות על הכביש נכנסנו לבט`יחה היא בקעת בית צידה , שמה ניתן לה על שם הישוב היהודי הקדום בית צידא שמוזכר המילה צייד בימי קדם התייחסה גם לצייד בעלי חיים וגם לצייד דגים ( דייג ) ובאמת על פי דעת החוקרים הישוב התפרנס מדייג באזור ומשם שמו. בית צידה דלתה בצפון מזרח הכינרת שאליה מתנקזים 5 נחלים : (מדרום לצפון) , נחל שפמנון , נחל דליות שבחלקו העליון מתחבר נחל גמלא ובחלקו התחתון נחל בתרה , נחל יהודיה שבחלקיו העליונים מתחברים נחל עיט ונחל נשרים וערוצים נוספים , נחל משושים שבחלקו העליון מתחבר עליו נחל זוויתן וכמובן הירדן ההררי . בבקעת בית צידא נסענו לפינת חמד של עצי איקליפטוס על שפת הכינרת ( היה פעם לפני שנסוגה ) שם שתינו תה צמחים וקפה ודיברנו על נושא המים בישראל . המשכנו למרגלות עצי האיקליפטוס מצד אחד והאשלים שצמחו במקום "שאין כינרת " מצד שני לכיוון המג`רסה ( שפך נחל דליות , מעבר מים בגובה 2/3 גלגל שבהמשכו מטע של אתרוגים ומטעים נוספים של מנגו אשכולית אדומה ועוד . לקינוח קטע הג`יפ זרמנו בקטע של 200-300 מטר מים בתוך הזאכי עם האפיק כשמשני צידנו "חומות " ירוקות של צמחיית אפיקי נחלים ( ערבת נחלים , קנה , פטל , שנית גדולה ) . תוך כדי ניתור ודילוג של הג`יפ מאבן לאבן . ולסיום קטע הג`יפים קינחנו בשלולית הגדולה שבדרך החוצה ולרגע הרגשנו כמו משה שחוצה את ים סוף כשהמים עומדים מנגד משני צידי הג`יפ. 50 ₪ הנחה ממחיר חבילת נופש לגולשות נש"ר הדפיסו והביאו מודעה זו אין כפל מבצעים כמובן לפרטים: ירון נקש אי"ש טיולים נייד - 051-630-644 http://www.jeeps.co.il כפר הנופש עין גב לעת הצהריים גלשנו עם הג`יפי לעבר כפר הנופש עין גב. שקט פסטורלי במסעדת "עין גב" על שפת המים כשדג אמנון מפאר את הצלחות כשלידו מבחר סלטים טריים טעימים מעשה הטבח המקומי. את מנוחת הצהריים הקצרה בילינו בצימרים היפהפיים והמשודרגים , לאורך שפת הכינרת וכשרחש המים והאקליפטוסים מתמזגים בשקט ובשלווה. לנופשים מוצעים חבילות טיולים לרמת הגולן ולסביבה הכולל טיולי ג`יפים , מסלולים רגליים, מסעות ניווטים קבוצתיים ולפרטיים המתואמים לפי דרישה. לשבוע החנוכה "חופשה מהסרטים" הכוללת חבילות לחמי טבריה,חמת הגדר, סרטים בבית גבריאל , ארוחות במסעדות הדגים לפרטים והזמנות 046659800. חמי טבריה המחודשים לעת ערב צפתה לנו הפתעה מדליקה. הגענו לחמי טבריה המחודשים השייכים לרשת הולידיי אין. נרות דולקים על שפת הבריכות המחוממות .סגנון העיצוב המויחד יצרו אוירה ממימד היסטורי אחר לצד הבריכה חיכו לנו 2 מעסים מומחים אשר פינקו אותנו בעיסוי עמוק.ומרפה. השולחנות העמוסים כל טוב יין סלומון , גבינות ועוגות מיוחדות. לפרטים 046729500. www.holiday-inn.com/tiberiasisr

אחורה

חדשות

• עמרם מצנע מצטרף לציפי לבני

• במסיבת עתונאים היום הודיעה ציפי לבני על הצטרפותו של עמרם מצנע למפלגת "התנועה".

• עצומה להמתת חסד

• לאחר המקרה הטרגי של הרופא אשר עזר לבתו חולת הסרטן למות והתאבד,

עולה שוב הסוגיה של המתת חסד.