גייזר בלילה ואיגואנה בעמוקה -נופי הבשן

תארו לכן להתרחץ בגייזר חם בלילה לאור פנסי מכוניות, לסוע על רינג`רים וטרקטורונים ביער בירייה לעמוקה,וללגום כוס יין ולימונצ`רו ביקב "מייסטר". כל זאת ולמעלה מזה עם הילדים והכלבים.

מיתחם התיירות נופי הבשן הוקם לפני ארבע שנים בקיבוץ להבות הבשן ע"י זוג היזמים פיני וגליה לזמי בשותפות עם הקיבוץ כפר הנופש כולל 28 יחידות אירוח 2 בריכות שחייה ושלל אטרקציות לכל המשפחה הבקתות מאובזרות ברמה גבוהה: מסכי LCD, מיטות KS, ג`קוזי ענק, חדר רחצה ומטבחון הכולל נקרר, מיקרו, טוסטר, חיבור אינטרנט אלחוטי .הבקתה מחולקת לחדרים שונים ומתאימה לאירוח משפחות שלמות ולזוגות בחופשה רומנטית.. במרכז כפר הנופש זורם נחל שמימיו מגיעים משלגי החרמון ולגדותיו צמחים ועשבי תיבול שונים. הקונצפט השיווקי הוא מיקוד בתיירות פנים המורכבת ממשפחות המעוניינות בארוח ברמה גבוהה במקביל לפעילויות וסיורים משפחתיים.מיקס של חופש עם הילדים ומהילדים המעורבים בפעילויות אופניים ,בריכה ועוד.

יצאנו לסיור לאיזור נחל עורבים, עלייה על גבעת להבות לתצפית והסברים עם המדריך המקומי על תולדות תש"ח והקמת היישוב.הלכנו לאטנו על גבעות , סלעים , בין עצים , נביעות המעיין כשנוף הרי נפתלי נפרש לפנינו. בסיור השתתפו ילדים מגילים שונים. אשר השתלבו והתעניינו .בגבעת להבות פרסו המארחים שולחן עם שתיה קלה ופירות. חזרנו להתרווח בבקתת העץ הגדולה לא לפני שהתפנקנו בעיסוי מפנק. בספא. המטפלת חגית ישראלי מקרית שמונה העניקה לי טיפול שבדי וארומתרפי מלא מכף רגל ועד ראש,כולל רפלקסולוגיה ועיסוי קרקפת. כששאלתי אותה איזה סוג טיפול היא השיבה "טיפול עם כוונה" ואכן יצאתי רגועה ומשוחררת.

לעת ערג על שפת הבריכה נהנינו מארוחה דרוזית אותנטית על האש, פיתוח חמות מהטאבון ובשרים על האש ומיטב הסלטים . חוויה ייחודית היתה הטבילה בלילה לאור פנסי מכוניות בגייזר . בעת קידוח מים של מקורות פרץ גיזר של מים חמים ברוחב של "חבית" .מי הגייזר מגיעים מעומק של 3000 ק"מ מעמק האדמה ןמכילים מינרליים וגפרית. הגייזר תועל בעזרת צנורות צפונה מקיבוץ שמיר ליד דרך הפטרולים הישנה. . נסענו דרך קיבוץ שמיר על דרך רומית ישנה והגענו לבריכת הגייזר. הסרנו את חלוקי הרחצה הלבנים ונכנסו להשתכשך במים. כאמור מיקומו האטרקטיבי של כפר הנופש "נופי הבשן מאפשר גישה נוחה לאטרקציות רבות באזור הצפון, ומהווה נקודת יציאה אידיאלית לטיולים ופעילויות באזור.( אתר החרמון נמצא במרחק 20 דקות נסיעה, אגמון החולה, קיאקי הגושרים ונהר הירדן).ואכן למחרת לאחר שינה ערבה וארוחת בוקר יצאנו לטיול טרקטורונים וריינג`רים של חב` "איגואנה" . המסלול כלל יציאה מיקב מייסטר דרך יער ביריה לעמוקה. הנסיעה דרך הכרמים, עצי הזית והאגס לנחל דלתון. עלייה למרגלות יער בירייה, הגעה ותצפית על עמק החולה, הרי נפתלי, ורמת הגולן וסקירה על האזור, בחזרה למיתחם גבעת עורן ויקב מייסטר בקרנו בשתי המערות. שתי המערת הן מתקופת מלך אשור מלפני 4000 שנה. הסיפור של מיתחם יקב מייסטר בעת החדשה , מתחיל משנת 1878 כאשר 14 אברכים הקימו את ראש פינה. רותי שוורץ רעייתו של יעקב צאצאית למשפחת` שוורץ אשר רכשה את הקרקע. במלחמת המפרץ נרצחו הוריה של רות ויעקב נחשד אך שוחרר . לזכרם הקים את המיתחם הכולל גפנים ומטעי פרי מהם הוא החל לעשות יין. היקב הוקם בשנת 2003 בתוך המערות אשר בגלל הטמפרטורות והלחות מהוות מקום אדיאלי לאחסון היין. בייקב מייצרים גם דבש חרובים, שמן זית לימונצ`לו וליקרים נוספים., כמו כן נערכים אירועים וארוחות. אנו נהנינו מארוחת בשרים על האש עם סלטים ייחודיים ולקינוח דובדבנים בסוכר ויין. 10 בסולם החיים היפים של נש"ר לפרטים: "נופי הבשן" 049922440 www.biktot10.com מאיר אזורלי -טרקטרוני "איגואנה" www.traktoronim.com 0502200707

אחורה

חדשות

• עמרם מצנע מצטרף לציפי לבני

• במסיבת עתונאים היום הודיעה ציפי לבני על הצטרפותו של עמרם מצנע למפלגת "התנועה".

• עצומה להמתת חסד

• לאחר המקרה הטרגי של הרופא אשר עזר לבתו חולת הסרטן למות והתאבד,

עולה שוב הסוגיה של המתת חסד.