גן ברוח התפיסה האנתרופוסופית


קיבוץ דברת פתח גן ילדים הפועל ברוח התפיסה האנתרופוסופית המאמינה בלימוד דרך החושים, ליווי ילדים לפי קצב ההתפתחות הטבעי שלהם, עידוד העצמאות, פיתוח הדימוי העצמי ופעילויות העשרה

גישת החינוך האנתרופוסופית פותחה בגרמניה בתחילת המאה על ידי רודולף שטיינר וקנתה לה תומכים רבים בקרב אנשי חינוך בעולם. בארץ מיושמת הגישה במספר הולך וגדל של גני ילדים ובתי ספר. הגישה האנתרופוסופית משתלבת עם דרך העבודה המסורתית של כל מערכת החינוך בדברת: לימוד דרך החושים, ליווי ילדים לפי קצב ההתפתחות הטבעי שלהם, עידוד העצמאות, פיתוח הדימוי העצמי ופעילויות העשרה רבות ומגוונות. הגישה האנתרופוסופית מעניקה חשיבות רבה לחינוך הילדים בשנות חייהם הראשונות, שהן השנים המעצבות והמשפיעות ביותר על המשך חייהם. מחקרים שנערכו לאורך השנים הצביעו על השפעה חיובית ביותר של הגישה האנתרופוסופית על הילדים. המחקרים גילו שילדים שחונכו בדרך זו גדלו עם בטחון עצמי, יציבות רגשית והפגינו כוחות רצון ויכולות מעבר לממוצע. הדגש בגישה האנתרופוסופית הוא על שימוש בחושים וחיקוי של המחנך, דבר שיוצר מחויבות רבה של הצוות שמלווה את הילדים. נקודת המוצא לעבודה עם הילד היא שהמחנך מציב גבולות בטוחים להתפתחות של הילד, ולא מדבר אליו "מלמעלה למטה". הגישה האנתרופוסופית מעודדת מעורבות של ההורים כדי ליצור מתאם בין צורת העבודה בגן ויתר זמנו של הילד. בדרך החינוך האנתרופוסופית יש חשיבות רבה לחומרים איתם נפגש הילד, חומרים טבעיים ומשחקים בהם הילד יכול לתת ביטוי לדמיונו, בלי שהוא יהיה כבול למעורבות ולמגבלות של יצרני הצעצועים. בגן נעשה שימוש רב במוצרי עץ ובדים ופחות במוצרי פלסטיק וחפצים מלאכותיים אחרים. קיבוץ דברת הכשיר את גן הילדים ללימוד בדרך האנתרופוסופית וקירות הגן נצבעו בצבעים רכים. הגישה החינוכית תיושם בגן הילדים של גילאי שלוש, שבו ילדים מקיבוץ דברת ומישובים סמוכים. הגננת בגן תהיה מירי כהן, שרכשה ניסיון רב בהפעלת גן בתפיסה האנתרופוסופית בקיבוץ ניר אליהו.


אחורה

חדשות

  • עמרם מצנע מצטרף לציפי לבני

  • במסיבת עתונאים היום הודיעה ציפי לבני על הצטרפותו של עמרם מצנע למפלגת "התנועה".

  • עצומה להמתת חסד

  • לאחר המקרה הטרגי של הרופא אשר עזר לבתו חולת הסרטן למות והתאבד,

    עולה שוב הסוגיה של המתת חסד.