דיאטת קיץ


מריאנה אורבך מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה של קבוצת שירותי בריאות כללית מחוז דן –פ"ת מציעה תוכנית דיאטת "הכנה לקיץ" בשמונה ימים להפחית בק"ג ממשקל הגוף :

איך עושים? – מפחיתים 500 קלוריות מהתפריט היומי ומוסיפים פעילות גופנית יומית השוה ל-בזבוז של 375 ק"ק השווים לשעה של הליכה (כ- 6 ק"מ לשעה).  להקפיד על שתייה של 7 – 8 כוסות נוזלים ביום.  להקפיד על שינה של 7 שעות לפחות בלילה. תפריט לדוגמה יום א` ארוחת בוקר עגבנייה , מלפפון, רבע אבוקדו, 4 כפות שטוחות של גבינה לבנה 5% שומן קפה ללא סוכר עם רבע כוס חלב ארוחת ביניים 1 חצי גמבה, שתי כפות שטוחות קוטג` 5% שומן,תה צמחים ללא סוכר ארוחת צהריים 150 גרם דג סלמון במיץ טבעי, כוס שעועית ירוקה מבושלת במים בתוספת מלח לימון ונענע טרייה, סלט :גזר אחד, רבע כרוב, רבע סלק קטן מבושל ,לימון מלח שמיר ובצל ירוק כפית שמן זית, כוס מים ארוחת ביניים 2 פרוסת פסטרמה הודו (כ- 30 גרם) פרוסת לחם קל תה צמחים קר ללא סוכר ארוחת ערב כוס מים, סלט ירקות טרי כף טחינה, שתי פרוסות לחם מחיטה מלאה , גביע יוגורט, תה צמחים ללא סוכר ארוחת לילה פלח אבטיח(שווה לכוס קוביות), כוס מים, כוס תה צמחים ללא סוכר פרוסת גבינה צפתית 5% שומן(כ- 100 ג"ר) יום ב` ארוחת בוקר כוס מים, חביתת ירק (ביצה, בצל ירוק, פטריות ותבלינים טריים) כפית שמן לטיגון, קפה ללא סוכר עם רבע כוס חלב ארוחת ביניים 1 גביע יוגורט, תה צמחים קר ללא סוכר ארוחת צהריים מרק טרטור (מכינים מגביע יוגורט דיאט עם שני מלפפונים טריים גרגרי חרד מעט מלח ו50 ג"ר גבינה בולגרית מגורדת 5 % שומן), 200 גרם דג סול (לפני האפייה) אפוי עם ירקות סלט חסה עם גמבה שמיר וכפית מיונית, כוס מים ארוחת ביניים 2 קפה ללא סוכר עם רבע כוס חלב ארוחת ערב כוס מים, שתי יחידות ירק בקליפתם, שתי פרוסות לחם קל פרוסת רוסטביף 60 גרם, רבע אבוקדו, תה צמחים ללא סוכר ארוחת לילה כוס תה צמחים,מלוןקטן יום ג` ארוחת בוקר כוס מים, 4 כפות קוטג` 5% שומן, עגבנייה , מלפפון קפה ללא סוכר עם רבע כוס חלב ארוחת ביניים 1 5 חצאי אגוזי מלך, אפרסק בינוני ארוחת צהריים כוס מים, סלט ירקות (עלי סלק , חסה ,רוקט , נבטי אלפאלפא , בצל אדום, עלי נענע ) מיץ לימון כפית שמן זית, 150 גרם שיפודי כבד, תה צמחים ללא סוכר ארוחת ביניים 2 שתי פרוסות לחם קל שתי כפות גבינה לבנה 5% שומן גמבה תה צמחים ללא סוכר ארוחת ערב כוס מים 4 לביבות גבינה (העשויות מ 4 כפות גבינה לבנה וחצי ביצה עם כף קמח) מטוגנות במחבט טפלון עם כפית שמן אחת כף רסק תפוחי עץ ללא סוכר סלט ירקות טרי כף טחינה, תה צמחים ארוחת לילה שתי עוגיות שיבולת שועל כוס חלב דל שומן יום ד` – כמו יום א` יום ה` ארוחת בוקר כוס מים, חצי מלון קטן,פרוסת לחם מחיטה מלאה קלוי, שתי כפות גבינה לבנה 5% שומן, קפה ללא סוכר עם רבע כוס חלב ארוחת ביניים 1 שתי פרוסות לחם קל מחיטה מלאה כף גבינה לבנה 5% שומן, גמבה, תה צמחים ללא סוכר ארוחת צהריים כוס מים, סלט ירקות טרי, חזה עוף 170 גרם (לפני הבישול) בגריל או מחבת חשמלית כפית שמן, כוס כרוב ניצנים מבושל במים וקימל מטובל במיץ לימון שום וכוסברה טרייה, כוס תה צמחים, תפוח עץ ארוחת ביניים 2 תה צמחים קרקר סובין שיבולת שועל כף אבוקדו ארוחת ערב כוס מים, חצי כוס עדשים, חצי כוס אורז מלא לאחר בישול, שני כוסות ירק מבושל (קישוא, דלעת, סלרי ), מיץ לימון כף רסק עגבניות ללא סוכר כפית שמן זית תה צמחים ללא סוכר, כוס חלב, כוס מים יום ו` ארוחת בוקר פרוסת לחם קל מחיטה מלאה קלוי, כפית טחינה גולמית כוס קפה ללא סוכר עם רבע כוס חלב ארוחת ביניים 1 גביע יוגורט, גזר, גמבה, מלפפון, תה צמחים ללא סוכר ארוחת צהריים כוס מים, 140 גרם סלמון במיץ טבעי (משומר), סלט ירקות כפית טחינה 5 חצאי אגוזי מלך, תה צמחים ללא סוכר ארוחת ביניים 2 קרקר מחיטה מלאה כף גבינת ריקוטה (מועשרת בסידן), חצי קולרבי תה צמחים ללא סוכר פלח אבטיח(השוה לכוס קוביות אבטיח) ארוחת ערב מרק עוף צלול בתוספת נבטי אלפ אלפא, סלט תרד עם לימון חרדל וכפית שמן תפוח אדמה אפוי בינוני, שוק עוף, שעועית צהובה מבושלת במים עם לימון ומוטבלת בפלפל וכוסברה, ז`לי דיאט עם חצאי ענבים(כ10 חצאים), תה צמחים קר או חם חשוב מאוד לדעת : המאפיין את הקיץ – צורך בשתיה מרובה לפחות 10 כוסות נולים ליום – חוסר בנוזלים עלול לגרור לאכילה יותר. פירות הקיץ מפתים אך בתקופת הדיאטה רצוי להגביל למנה או שתיים ליום ולא יותר מכיוון שהפירות הם עתירי סוכר . בדיאטה של קיץ חשוב לשלב הרבה ירקות ועשבי טיבול טריים, הם עשירים באשלגן ובנוגדני חימצון (נוגדני חימצון מגינים עלינו מנזקי השמש ואילו האשלגן משפר את תוצאות הירידה במשקל. תפריטים שהופיעו לעיל מכילים בממוצע 1000 – 1200 ק"ק. מיועד לאנשים אשר בריאותם תקינה ואינם סובלים משום מחלות כרוניות קצב הירידה במשקל הוא אישי ותלוי במין, גיל, סוג פעילות גופנית ומשקל התחלתי. הפחתה משמעותית במשקל דורשת התמדה ואם עושים אותה מעבר לשמונה ימים מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע – דיאטן/נית קליני/ת. גם בין אנשים בעלי נתונים זהים עלולים להיות הבדלים בקצב הירידה במשקל. ע"מ להפיק את המירב מדיאטה זו רצוי להצטייד במעט משמעת עצמית והתמדה לפחות בשמונת הימים הנ"ל. למתמידים – ההנאה מובטחת. בתום הדיאטה חשוב להמשיך בפעילות הגופנית ולהתמיד בה באופן סדיר ולהמשיך ולשמור על עקרונות התזונה הנכונה.


אחורה

חדשות

  • עמרם מצנע מצטרף לציפי לבני

  • במסיבת עתונאים היום הודיעה ציפי לבני על הצטרפותו של עמרם מצנע למפלגת "התנועה".

  • עצומה להמתת חסד

  • לאחר המקרה הטרגי של הרופא אשר עזר לבתו חולת הסרטן למות והתאבד,

    עולה שוב הסוגיה של המתת חסד.