האם הבלוגספרה הינה חווית מתעתעת חולפת


לקראת כנס הבלוגרים אותו עורכות מנהלות "סלונה"` עולה השאלה האם הבלוגוספירה היא אפיזודה מתעתעת חולפת?. http://saloona.co.il/blogs-list/

לקראת כנס הבלוגרים ,אותו עורכות מנהלות "סלונה" ב-30 ביולי בו ישתתפו 4 בלוגריות מצליחות מחו"ל ובלוגרים ועתונאים ואנשי מדיה דיגיטאלית, עולות שאלות רבות והחשובה שבהן היא האם הבלוגוספרה היא אפיזודה מתעתעת חולפת? כשהוקם האינטרנט בשנות התשעים המוקדמות החזון היה להשתחרר מכבלי אלי ההון של העתונות ושכל גולש יכול להביע את דעתו ולהעביר ידיעות ללא סינון של בעל ההון, מערכת, מדינה וכו`. ומכאן הבלוג הוא הדוגמא הקיצונית לזכות הפרט להביע את דעתו, ללא חשש של צנזורה, שדבריו ברמה וראויים לפרסום וכו`.ובעיקר ללא צורך בהשקעות כספיות כבדות של מערכת דפוס וכו` ואח"כ של בניית אתרים ועוד. כך נולד החלום של כל בעל יומן יוכל להעביר את מחשובתיו כמעט ללא עלויות ,בבלוגים. הרי למה לנו להכנס לבלוג הצר כשאנו יכולים לשמוע ולהשמיע ברשת חברתית פעילה ונושמת. זירת הבלוגוספירה ,כפי שמכנה אותה איימי עירון היא המערב פרוע, כל גולש גולשת, היודע לתקתק על מקלדת יכול לרשום את מחשובותיו, מאוויו, חוויותיו ועוד.ללא פיקוח של מערכת, עם פיקוח מועט של חוקי לשון הרע, ואמנות אינטרנט ובעקר ללא אתיקה. הגולש הנורמלי עדיין לא השתחרר מכבלי האמונה שמה שכתוב באינטרנט או בעיתון הוא אמיתי, נייטרלי ולכן לפחות לגבי עובדות ומספרים מקבל את הדברים ללא בדיקה יסודית. נכון שקיימת קהילת טוקבקטיטים אשר.מגיבים, דנים,וששים לקרב. לחלק גדול מהבלוגרים הפועלים על בסיס מסחרי, ישנה בעיה מולדת של ניגוד אינטרסים של ידיעות אובייקטיביות על מוצרי ושירותי המפרסם .. מה שבמערכות עיתונים ובאתרים מוקפד (לכאורה) ע"י הפרדה בין מערכת הכותבים והמשווקים. כך שאנו עדים שבמציאות האמת רחוקה מחלומות אלו של דמוקרטיה, אובייקטיביות, אתיקה ועוד. על מנת שבלוג יגיע למספר רב של אנשים הוא צריך פרסום מה שדורש תקציבים, ואם הוא מפרסם מוצרים שירותים בהכרח פוגע באובייקטיביות שלו. עם אימוץ הבלוג כפלטפורמה שיווקית של חברות , ארגונים ,שם הם מפרסמים מוצרים ושירותיהם וכמדיה ליצירת קשר עם הלקוחות, שוב עולה בעיית האובייקטיביות. . לחברות אשר רוצות לבנות ולתחזק את המותג שלהן הבלוג יעיל. יש בחברה אדם אחד האחראי על העברת המסרים החוצה, הוא מסנן את התגובות ומעביר למחלקות החברה האחראיות ומקבל תגובות. להערכתי הבלוגים של, החברות העסקיות והארגונים ימשיכו לקיימם ולתחזקם כפלייאר אינטראקטיבי עם לקוחותיהם,. ורק מספר מצומצם של בלוגים שהגיעו למסה קריטית של גולשים ,בעלי תשתית כלכלית ותקשורתית ושמנהליהם בעלי סמכות מדעית תקשורתית ישארו משמעותיים כמובילי דעת קהל וכלכלית.,.( בדיוק כפי שקרה בעולם האתרים ) . בהתאם לכרמל ויסמן, חוקרת בלוגים של נערות. לבלוגים זה פאסה", "מבחינה כלכלית-חברתית-סוציולוגית אנחנו מפגרים אחרי ארה"ב " אז אם המגמה שהבלוגספירה תיעלם מהעולם או תחלש לאחר התעצמות הרשתות החברתיות.מה הטעם של עריכת הכנס ? אולי חיזוק הבלוגריוןת האמיצות הבודדות שלא יכנעו לחוקי הפייסבוק והמפרסמים כפי שמקווה כרמל " שזה לא יהיה דור אחד קטן של נשים חזקות, שאחריהן שוב נראה רכיכות שגדלו בצמר גפן של פייסבוק," (מתוך מאמרה של רוני שני ב"סלונה" רק לנחם אתכן ואת סלונה לא נולדנו בצמר גפן של פייסבוק, אנחנו מדור הCUT & PASTE האמיתי אשר כבר בשנת 97 חשבנו שנשים צריכות להיות על המפה הדיגיטאלית ואינטרנטית ולהשתמש באותם כלים בפלטפורמות טכנולוגיות להציג וליצור את עולמן!. http://saloona.co.il


אחורה

חדשות

  • עמרם מצנע מצטרף לציפי לבני

  • במסיבת עתונאים היום הודיעה ציפי לבני על הצטרפותו של עמרם מצנע למפלגת "התנועה".

  • עצומה להמתת חסד

  • לאחר המקרה הטרגי של הרופא אשר עזר לבתו חולת הסרטן למות והתאבד,

    עולה שוב הסוגיה של המתת חסד.