הגשר בין הידיעה ויישומה


שאלת היישום של הבנות בחיים כלי זה בא להצביע על אחת הסוגיות המכריעות בקיום האנושי: סוגית הפער בין הידיעה של `מה נכון` לבין הקיום הממשי או אופן החיים הנכון. לפורום "כלי דעת" כנסו http://www.wol.co.il/forums/forum.asp?forumCode=92

רבים מן האנשים יודעים באופן אינטואיטיבי מה הוא הסטנדרד הקיומי, שיכול למשוך אותם כלפי מעלה. רבים האנשים אשר חשים ומבינים מה הוא הקריטריון הערכי/ההתנהגותי/המחשבתי שיכול לקדם אותם ואת סביבתם. קיימים גם אלו אשר מבינים מה יכול לקדם תקשורת אפקטיבית יותר בחייהם, מה מבגר אותם, מה הם צריכים לעשות כדי לממש עצמם או להרחיב את גבולות תפיסתם וחייהם. לעומת זאת בודדים בלבד מצליחים לחיות חיים אשר נענים למה שהם מבינים ויודעים. בודדים הם אלו המצליחים לחבר את הידיעה לפעולה אקטואלית בתוך רצף חייהם. היכולת לחבר בין ה`ידיעה` ל`היות` או לחיים האקטואליים הוא זה שמייצר את המפתח לגדולה אנושית. לא פעם אני שומעת בסדנאות את המשפט: "הבנו את העיקרון. אבל איך ליישם את זה?" או " הבנתי מה אני צריכה להגיד לחברתי, אבל קשה לי מאוד לעשות את זה", וכיו"ב. שאלת היישום איננה השאלה האמיתית. אדם המשוכנע בסטנדרד שאותו הוא רוצה לייצג בחייו לא שואל "איך". שאלת ה"איך" היא בדרך כלל תחליף זול יחסית לשאלת המחיר: "כמה זה יעלה לי, והאם אני מוכן לשלם את המחיר". לנתק יחסים, להגיב באופן שונה על תצורות התנהגות ותקשורת, ליזום מהלך יוצא דופן או להיפתח היכן שקשה – הם פעולות יקרות למי שרגיל לחיות בשגרה תודעתית מסויימת. השינוי והיישום הם שאלות של מוכנות ובשלות לשלם את המחיר שפעולות רציניות ואוטנטיות מחייבות בחיים. ניתן לומר שצמצום הפער בין הידיעה ובין מימושה הינו תהליך של התבגרות. תהליך התבגרות מקפל בתוך עצמו שתי שאלות מרכזיות: מה/מי אני רוצה להיות, וכמה זה עולה. ברגע ששאלות אלו מקבלות תשובות חד משמעיות וברורות, הרי שאז שאלת היישום איננה שאלה טכנית , כי אם פועל יוצא של מציאות פנימית, והכרעה אוטנטית מחייבת. אשמח לקבל תגובות והרהורים לגבי כלי הדעת אשר הובאו עד כה במוסף זה, בפורום כלי הדעת באתר.


לפרטים הרצאות וייעוץ 054389024


אחורה

חדשות

  • עמרם מצנע מצטרף לציפי לבני

  • במסיבת עתונאים היום הודיעה ציפי לבני על הצטרפותו של עמרם מצנע למפלגת "התנועה".

  • עצומה להמתת חסד

  • לאחר המקרה הטרגי של הרופא אשר עזר לבתו חולת הסרטן למות והתאבד,

    עולה שוב הסוגיה של המתת חסד.