המלצות להירדמות קלה ושינה ערבה


בימים אלו של חרדות ומתחים כלנו זקוקות לשינה טובה אך לא תמיד קל לנו להירדם. טיפים והמלצות לשינה טובה וערבה מציעה ד"ר ליאנה סופר MD רופאה מדצינית ומנהלת את מרכז "אור הנפש"

ההמלצות שלהלן לא באות להחליף עזרה רפואית אלא להשלימה. (ראו כתבה על הפרעות שינה במדור פסיכולוגיה.) 1. ישנו רק במיטה, שבה אתם ישנים בלילה והימנעו מלהירדם במקומות אחרים,כגון ספה,קורסה, מושב ברכב וכו`. 2. לכו למיטה רק כשאתם ממש מתכוונים לישון. אם לא נרדמתם תוך מספר דקות, קומו והיסתובבו אך צאו מחדר שינה. 3. אל תקראו במיטה. המיטה מיועדת אך ורק לשינה או/ו עשיית אהבה. 4. לכו לישון כאשר אתם מרגישים שעיניכם נעצמות ואל תנסו להתגבר על עייפות. 5. בהיכנסכם למיטה הריחו לשמנים אתרים לבנדר, הדס ומליסה. 6. בהיכנסכם למיטה שימו 4 טיפות של רסקיו רמדי על / תחת לשון. 7. אל תאכלו לפחות 3 שעות לפני היכנסכם למיטה (למעט חולי סכרת, חולים בהיפראינסולינמיה, נשים בהריון ונשים מניקות). 8. תאכלו ארוחה קלה בארוחה אחרונה בערב( ללא תבשילים שמנים ומטוגנים, ללא בשר ומוצרי חלב שמנים). 9. אל תאכלו ממתקים ומוצרי חלב לפני שינה. המאכלים הנ"ל עשויים לגרום להצטברות גזים אצל אנשים רגישים. גזים עלולים לגרום לכאב בטן ולהעיר משינה. 10. אם תתקשו להירדם, ספרו עד 100 תוך כדי שאתם מדמיינים כל סיפרה מול העיניים. 11. אל תחשבו על בעיות ודברים מרגיזים, חשבו או היזכרו במשהו נעים ומרגיע, אפילו מעהעבר הרחוק. אם אתם כועסים - פרקו את כעסיכם לפני היכנסכם למיטה. 12. רוקנו את שלפוחית השתן לפני היכנסכם למיטה ואל תשתו יותר ממספר לגימות מיים. אם שותים לפני שינה שלפוחית השתן מתמלאת במשך הלילה ומעירה משינה. 13. כשעה וחצי לפני היכנסכם למיטה שתו תה צמחים- בבונג, מליסה, שורש ולריאן ועוד. 14. התבוננו בתמונה של אדם האהוב עליכם לפני הירדמותכם. 15. החזיקו וחבקו בובה, חפץ או צעצוע והירדמו בעוד אתם מחזיקים אותו איתכם. 16. שירו שירים שאתם אוהבים עם מנגינה מרגיעה. היזכרו בשירי ערש מילדותכם. בני זוג יכולים לשיר אחד לשני ולהירדם יחדיו. 17. עשו תרגילי נשימה במיטתכם. 18. עשו תרגילי הרפיה במיטתכם. 19. האזינו לקלטת להרפיה ורלקסציה במיטתכם. 20. עשו הרפיה במשך היום. 21. אל תישנו אחרי צהריים ולא יותר משעתיים במשך היום. 22. קומו מוקדם מהרגיל ואל תישארו במיטה אחרי ההתעוררות. קומו מוקדם אפילו אם נרדמתם מאוחר בלילה. אם תמשיכו לישון עד מאוחר, גם תרצו לישון מאוחר וכך תיכנסו למעגל הקסמים של הפרעות שינה. 23.אם אתם מתקשים להירדם, קומו וצאו לאוויר צח, טיילו או תישבו במרפסת , אך אל תשתו קפה, אל תאכלו ואל תעשנו. זה רק יחמיר את המצב .


אחורה

חדשות

  • עמרם מצנע מצטרף לציפי לבני

  • במסיבת עתונאים היום הודיעה ציפי לבני על הצטרפותו של עמרם מצנע למפלגת "התנועה".

  • עצומה להמתת חסד

  • לאחר המקרה הטרגי של הרופא אשר עזר לבתו חולת הסרטן למות והתאבד,

    עולה שוב הסוגיה של המתת חסד.