חוויות בלתי נשכחות במדבר

בימים בהם הודיע החזאי כי יהיה חם במיוחד וכי עומס החום יהיה כבד ,למרות זאת ארזנו את חפצינו ונסענו לבקר בדרום .

כאשר נפגשנו לראשונה עם החום המדברי הלוהט , התחיל הספק לכרסם בליבנו : " אולי באמת אין זה היום המתאים לבקר במדבר " ! למרות הספקות , המשכנו בכביש מס` 40 , לאחר התדיינות קצרה ובהסכמת הרוב , החלטנו לקיים את הפסקת הצהרים באחוזת הבריאות בנגב – "נווה מדבר " , הנמצאת על כביש 222 פניה ראשונה ימינה אחרי משאבי-שדה . באתר ארבע בריכות המכילות מים טרמו-מינרליים בטמפרטורה של 35- 39 מעלות המובלים מקידוחים הנמצאים באזור . שלוש מהבריכות מקורות ונמצאות בסביבה ממוזגת , הרביעית חיצונית ונמצאת תחת כיפת השמים . בעת שרחצנו בבריכות שמענו כי מומלץ להגיע בתקופת החורף , בעת שטמפרטורת האוויר בלילה יורדת ל 0-5 מעלות ולרחוץ במימי הבריכה החיצונית אשר טמפרטורת המים בה היא 36 מעלות . ניגוד הטמפרטורות , הכוכבים ברקיע והשקט המדברי יוצרים אווירה רומנטית קסומה ומיוחדת . בפונדק רמון , הנמצא בלב העיר מצפה רמון , עצרנו ללינה . המנכ"ל אורן , הכין עבורינו תכנית אתגרית מגוונת .לאחר התרעננות קצרה בחדרים , ירדנו לסיור לילי ברכב ספארי מיוחד בהדרכתו של ינקלה גבע . נסענו בכביש מס` 40 לתוך מכתש רמון , פנינו שמאלה לדרך עפר המתפתלת בתוך ערוץ נחל גוונים ואחר כך שנית שמאלה לערוץ נחל רמון ועצרנו . ינקלה הסביר לנו על החאן הנבטי השוכן על דרך הבשמים , על הצמחיה ובעלי החיים באזור . המשכנו בנסיעה בערוץ הנחל עד הגיענו לחניון בארות . בחניון אירח אותנו באוהל בדואי ענק סמי משבט אלקרנאוי . בו בעת כשאנו ישובים על מזרונים ואוכלים מטעמים מזרחיים שהובאו במיוחד עבורינו ממטבח המלון , הנעימה את הזמן ( ואת האוזן ) להקת טאולה בשירים מהווי המדבר והבדואים . לאחר הארוחה , כשאנו שרועים על המזרונים וטועמים מיני מתיקה בדואים , שמענו מפי סמי סיפורים ואגדות על הווי ואורחות חיי הבדואים – חוויה מעניינת ומומלצת במיוחד למטרות גיבוש קבוצתי . לגי`פאים שבינינו ניתן להגיע באופן עצמאי דרך ערוצי הנחלים לחניון בארות , יש להקפיד על נסיעה בשבילים המסומנים באבנים משני צידיהם , להצטייד במכשירי קשר ( אין קליטה בנייד ) , פנסי חירום ובמפות שטח מתאימות . במכוניות פרטיות ניתן להגיע לחניון בארות באמצעות דרך עפר – שילוט גדול וברור נמצא בצד כביש מס` 40 . בבוקר שלמחרת , לאחר ארוחת הבוקר המגוונת שכללה גבינות , ממרחים שונים מהמטבח המזרחי וריבות מיוחדות – תוצרת בית , דילגנו לגי`פי הלאנד רובר . נסענו בכביש מס` 40 לכיוון מדרשת שדה בוקר , שם ירדנו בדרך המתפתלת בתוך ערוץ נחל צין ואח"כ בערוץ נחל עקב בואכה עין עקב . בדרך קבלנו הסברים מרתקים מאילן , הבעלים של הדר במדבר , על המבנה הגיאולוגי , ההתיישבות והצמחיה באזור . לאחר הביקור במעיין , חשבנו שאנו חוזרים לארוחת הצהרים במלון . כששאלתי את אילן לפרטים נוספים , הוא חייך חיוך ממתיק סוד ופלט מילה בודדת – הפתעה . מול עין עבדת , פנינו ימינה לשביל עפר . ההרים הלבנים מולנו בהקו בשמש הצהרים היוקדת . לרגלי ההרים ראינו כוכים קטנים בסלע , אילן ביקש מאיתנו להיכנס . בפנים הפתעה אדירה , שינוי טמפרטורה משמעותי , הקירות מכוסים בטאפט טבעי של מטפסים ירוקים , על הרצפה פרוסות מחצלות וסלסילות עמוסות כל טוב , ממתינות עבורינו . בעודינו אוכלים הסביר אילן כי כוכים גדולים אלו , הנקראים בורות רמליה , נחצבו ע"י הנבטים ושמשו לאגירת מימי השיטפונות . ההפתעה האמיתית או הפינוק האולטימטיבי המתין לנו כשחזרנו למלון . מסאג` קלאסי – שבדי מידיה המיומנות של אמה . אמה מסאג`יסטית מדופלמת , עוד מלטביה , מרפה במגע קסם , בסבלנות ובמיומנות רבה כל שריר בגוף – אפילו את שרירי האוזניים . למתגוררים במלון ולמבקרים באזור – חובה ! סיכום לכל הנופשים המחפשים חופשה אתגרית , ייחודית לכל המשפחה בשילוב של ניתוק מוחלט ממתחי העיר הגדולה , כדאי להדרים ולהגיע למצפה רמון . מומלץ להתקשר לפני כן לאורן , מנכ"ל המלון ולתאם חבילת תיור .

אחורה

חדשות

• עמרם מצנע מצטרף לציפי לבני

• במסיבת עתונאים היום הודיעה ציפי לבני על הצטרפותו של עמרם מצנע למפלגת "התנועה".

• עצומה להמתת חסד

• לאחר המקרה הטרגי של הרופא אשר עזר לבתו חולת הסרטן למות והתאבד,

עולה שוב הסוגיה של המתת חסד.