טווסים ושמיכות טלאים במדיה החברתית


קיימים הבדלים בין נשים וגברים בשימוש במדיה החברתית הבאים לידי ביטוי גם בחיי היומ יום. http://www.feeder.co.il/

המדיה החברתית נכנסה באופן חזק לחיינו בחמש שנים האחרונות: טוויטר, פייסבוק, יוטיוב, לינקדאין, קפה דה מרקר הם רק חלק קטן מהרשתות החברתיות החיות הפועלות ברשת האינטרנט. הרשתות החברתיות הן הדור הבא במדיה החברתית הכוללת גם את הפורומים והבלוגים אשר מבוססים על כתיבת הודעות, תגובות וניהול שיחות און-ליין ויצירת קשר בין אנשים. אחד הנושאים המרתקים המשמשים כר נרחב למחקר עכשווי הוא נושא ההבדלים בין המינים בכל הקשור למדיות חברתיות, האם גברים ונשים משתמשים באופן שונה במדיות החברתיות הללו והאם שוני זה בא לידי ביטוי גם בחיי היומיום שמחוץ לעולם המקוון ובעצם משמש מראה לחיים האמיתיים? טווסים ושמיכות טלאים טווסים בטבע מראים את צבעיהם הזוהרים ומסתירים את חולשותיהם. נשים יושבות בקבוצות, מדברות, ויוצרות יחד שמיכות טלאים מרהיבות בצבעיהן. בשני המקרים הצבע משאיר את רישומו, אך בעוד הטווסים עושים זאת בדרכם, תוך תחרות האחד בשני, שמיכת הטלאים נוצרת תוך שיתוף פעולה, וקשר אישי. נשים וגברים במדיות החברתיות מדמים את שני אלו. הגברים משווקים את עצמם, מתחרים זה בזה ובאים להראות כמו גם ללמוד על המתחרים ולחפש הזדמנויות. נשים מחפשות דברים שונים באותה המדיה ממש. הן מחזקות את הקשרים עם חברים ומשפחה, משתפות בחוויות אישיות ויוצרות ובונות קשרים אישיים. בכתבה שפורסמה באתר -feederמלחמת המינים: מי חזק יותר באינטרנט - גברים או נשים? אפשר למצוא את כל הפרטים על המחקר החדש שנערך לאחרונה באירופה וחשף את הרגלי השימוש בין הנשים והגברים ברשתות החברתיות. מי פעיל יותר במדיות החברתיות ובאילו מדיות חברתיות? הנשים משתפות יותר במידע, מגיבות יותר לפוסטים של חברים, תמונות המועלות לרשת, ומשחקות יותר במשחקי רשת מקוונים. גברים פעילים יותר בבלוגים ומנהלים יותר בלוגים אישיים. כאשר מדובר על חיפוש מציאות, קופונים, דילים ותחרויות שחברות שונות מעלות לרשתות החברתיות – גם במקרה זה, גברים פעילים יותר. גם בכל הנוגע לשימוש בפורסקוור ודומיו (אפליקציה שבה ניתן לדווח על מיקום) גברים משתמשים יותר. אבל לא רק כאשר מדובר על דיווח נרחב יותר על מקום ההימצאות, גם בבחירת המקומות עליהן מדווחים שונה ההתנהלות בין נשים לגברים ותואמת את תחומי העניין השונים. נשים מדווחות על היותן בחנויות, אירועים חינוכיים וחברתיים, במרפאות. גברים מדווחים על טיוליהם ברחבי העולם (כולל זה הווירטואלי), עסקים ומשרדי סטארט אפ, שדות תעופה ופאבים (בעיקר של הקהילה הגאה). חברות ובתי עסק מתחילים להבין כי הגישה השיווקית במדיה החברתית לנשים וגברים דורשת גישה שונה, בה קהל היעד מפולח ומוגדר היטב, גם בהתאם למגדרו. לקריאה נוספת בנושא מדיה חברתית, נשים וגברים בעולם הטכנולוגי ניתן להיכנס לאתר feeder.


למידע נוסף באתר feeder או במייל אפרת רוזן Efrat2256@gmail.com 077-5571268


אחורה

חדשות

  • עמרם מצנע מצטרף לציפי לבני

  • במסיבת עתונאים היום הודיעה ציפי לבני על הצטרפותו של עמרם מצנע למפלגת "התנועה".

  • עצומה להמתת חסד

  • לאחר המקרה הטרגי של הרופא אשר עזר לבתו חולת הסרטן למות והתאבד,

    עולה שוב הסוגיה של המתת חסד.