לטוס על פני הקרקע


רוצה להרגיש כטייסת ב-F16 נסי סאאב. גם ח"כ דליה רבין וטלי ליפקין שחק נוהגות בסאאב ותראו לאן הן הגיעו.

באם מביטים על הסאאב 5-9 הרי שהמראה מרשים, אך בהחלט לא מרשים במיוחד . ה"אריזה" בהחלט אינה מייצגת . העיצוב והנדסת הפנים הם ייחודיים , מפנקים ומצביעים על הקשר של היצרנית לעולם התעופה . הנורית האדומה , מיקומה והצפצוף המזכירים לנהג ולנוסעים לחגור חגורות בטיחות- מזכירים בהחלט את הריטואל המוכר במטוס . מושבי העור המלטפים ויכולות הכוונון האינסופיות יוצרים תחושה של מחלקה ראשונה . גובה המושבים האופטימלי , החלונות הגדולים והמראות המתכווננות( מתוך הרכב ) הממוקמות משני צידי הרכב מאפשרים פנורמה כמעט מושלמת הנפגמת במעט ע"י משענות המושבים האחוריים – הרגשה הדומה לישיבה מתחת לחופת הבועה של ה-F16 . כעיתונאי הכותב רבות על בטיחות בדרכים , משכה במיוחד את תשומת ליבי המערכת החדשנית של משענות הראש האקטיביות. מערכת זו מאפשרת הגנה אופטימלית בפני פגיעות צוואר הנגרמות בדרך כלל כתוצאה מהתנגשות מאחור . בעת ההתנגשות נעה משענת הראש למעלה וקדימה, אוחזת את הצוואר ומונעת תנועה מסוכנת . התנעת הרכב נעשית באופן ייחודי , בין המושבים הקדמיים . פאנל המחוונים השטוח כולל אינפורמציה על מגדש הטורבו , המהירות וסיבובי המנוע בנוי כמודול בקרה במטוס קרב . להגברת הבטיחות ולהקלה על נהיגת הלילה , ניתן לנתק את שאר המחוונים ולהתרכז רק במד המהירות . מערכת הסאונד המשוכללת כוללת דיסק , טייפ , רדיו ו- 7 רמקולים איכותיים וניתנת להפעלה מהגה הנהג . מתחת למערכת הסאונד מותקנת מערכת מיזוג עם תצוגה דיגיטלית המאפשרת בקרת מיזוג נפרדת לימין ושמאל כולל שליטה בטמפרטורה הרצויה . בימי החורף הקרים ניתן גם לחמם את המושבים . אוורור טבעי מושג ע"י פתיחת הצוהר הממוקם מעל מושב הנהג . לנסיעת המבחן הצטרפה אלי ידידתי משכבר הימים טלי . הנהיגה בעיר באמצעות הגה הכח המתכוונן ( זוויות ומרחק ) היא רכה ונעימה . בולמי הזעזועים הפכו את מהמורות הכבישים המקורצפים ואלו שאינם מתוחזקים , לבלתי מורגשות בתוך ה"קוקפיט " . בנהיגה מחוץ לעיר , בעליה התלולה לכוון מערת הנטיפים בבית –שמש , סיפק מנוע ה-2.3 ליטר המייצר 185 כוחות סוס בסל"ד של 5,500 והמצויד בתיבת הילוכים אוטומטית בעלת חמישה הילוכים , של דגם הווקטור אותו בחנו , חוויה מרגשת והפך למציאות את הפסוק " ויהפוך העקוב למישור ". חישוקי ה- 17 אינטש עם צמיגי ה- 225/45 אפשרו אחיזה אופטימלית בכביש , גם בפיתולי הדרך החדים . מגדש הטורבו הצמיד אותנו למסעדי המושבים עם כל נגיעה קלה בדוושת התאוצה תוך מתן הרגשה של המראה בתום הישורת . בדרכנו חזרה ביקשתי מטלי לנהוג מפני שרציתי לקבל את חוות דעתה . זו היתה אהבה ממבט ראשון . אי אפשר היה לשחרר אותה אחר כך מגלגל ההגה . טלי טענה שהנהיגה בסאאב מרגיעה- ממש כמו הרפיה . לדעתה , אילו כל נהגי ישראל היו נוהגים בסאאב 5-9 , היתה עקומת התאונות יורדת באופן משמעותי . חומר מעניין למחשבה למקבלי ההחלטות ולידידנו השבדיים . סיכום הרכב והנהיגה בו מספקים חוויה מיוחדת , ההרכבה נעשתה במיומנות רבה כך שלא נשמעים רעשי חיכוך של חלקים רופפים בפנים הרכב . המנוע שקט ביותר וכמעט שאינו נשמע בתוך ה"קוקפיט ". הנהיגה נוחה , נעימה ומפנקת – גם לדעת המין היפה . המחיר 269,700 ₪ , תוספת גג חשמלי 7,428 ₪ , האחריות הניתנת ע"י היבואן היא לתקופה של 36 חודשים .למרות השוק הקטן של המותג סאאב מספק ה 5-9 תמורה מלאה למחיר . מחברת UMI נמסר כי סלבריטאיות כמו דליה רבין וטלי ליפקין-שחק בחרו ב 5-9 כרכבם היא האישי וכי דגמי 2002 יוצאו לרוכשים בתנאים אטרקטיביים במיוחד ! http://www.umi.co.il/saab/TestDrive.asp http://www.umi.co.il/saab/Catalog.asp


אחורה

חדשות

  • עמרם מצנע מצטרף לציפי לבני

  • במסיבת עתונאים היום הודיעה ציפי לבני על הצטרפותו של עמרם מצנע למפלגת "התנועה".

  • עצומה להמתת חסד

  • לאחר המקרה הטרגי של הרופא אשר עזר לבתו חולת הסרטן למות והתאבד,

    עולה שוב הסוגיה של המתת חסד.