למה אני לא מאושרת


גרפולוגית תענה לכל פנייה בנושאי ייעוץ מקצועי, ייעוץ אישי ולכל מה שקשור לאנושי שבנו. המדור יתייחס רק לכותב ולכתב ידו, ולא לגבי אחרים. הפעם בת 23, שואלת למה אני לא מאושרת, למרות ש"הכל בסדר?"

את לומדת הנדסה ביוטכנולוגית, ובאופן כללי מרוצה. את מבקשת ממני לבדוק שני נושאים: 1) חסרה לך מוטיבציה להשקיע בלימודים. 2) שאלת השאלות: זוגיות. תשובה עוד לפני הניתוח הגרפולוגי, מתוכן מכתבך נראה, שהמשותף לקשייך בנושאים אלה, (שהם כביכול שונים מאוד), הוא היכולת שלך לקשר ישיר עם גרעין אישיותך הפנימית. כלומר, נראה שהחיבור - אל הדברים, אשר את באמת ובתמים רוצה - משובש, ולא מורה לך את דרך-החיים. זו וכזו המתאימה לאישיותך. נראה, שאת בוחרת את תחנות-ההתפתחות שבדרכך, מכורח דעות החברה והנורמות המקובלות (זה כולל לחץ במשפחה ובסביבה החברתית הקרובה). אם אכן קיים שיבוש בקשר, בינך לבין עצמך, כדאי יהיה לך לפנות לייעוץ פסיכולוגי, ש"ילמד" אותך מודעות עצמית. אז תדעי לחקור ולמצוא את הנושאים ואת הקשרים שידברו אל ליבך. ממאפיני האישיות כלל ברזל מנחה אותך בחייך, ה"אומר": עלייך לשמור באדיקות על כללי ההתנהגות, הנימוס והמקובלות החברתיות. כלל זה כמעט מקודש אצלך (כנראה בלא יודעין), עד שכל מה שדינאמי, משתנה, מתהפך או "לא-רוצה", מאיים על הבטחון הרגשי (ועל השקט הנפשי) שלך. זו התשובה לקשייך: את אינך בוחרת על פי צו פנימי של רצונך. (לא התאמנת כנראה ולא למדת להעיז ולבחור מה שמתחשק לך - מה שנכון לך מפנימיותך). את מכירה רק מה "שצריך", "חייב", וצודק (כללי חברה). כך את זוכה להיות אדם חברתי, מקובל, שחבריו אוהבים אותו, אבל - את לא מספיק אוהבת את עצמך. את מספקת להם שרותים חברתיים ומקפחת את עצמך. הקיפוח הזה פוגע במוטיבציה (ללימודים), ומונע ממך את הזכות ליצור קשרים קרובים. הכישורים הטובים שלך הם ארגון טוב, תשומת לב לפרטים, הליכה בתלם וחשיבה טכנית (תכונות המתאימות למדעים ראליים) אבל סביבה טכנית לא מספקת לך את המגע והחמימות להם את זקוקה. היה מתאים לך לעבוד וללמוד נושאים הקשורים ישירות לבעלי חיים, חיים - כך יגדל הסכוי שלך למצא שמחה ואהבה. (אז פחות תרגישי את קשיי המוטיבציה). חשבת פעם, למשל, להיות ווטרינארית? ביחסים: את מקפידה על הופעה ועל דרך ארץ, נמנעת מחיכוחים וריבים עם אנשים וחולמת על הרמוניה. אמנם, דרכייך שומרות עלייך שלא להיפגע ולא לסבול יותר מדי (מאש הביקורת החברתית). אולם, לצד הרווח שאת מפיקה מתפקיד ה"ילדה טובה", את מפסידה - כי את לא מכירה את הילדה השובבה, מלאת החיים והשמחה שבתוכך (שעליה אסרת להתגלות). - ודווקא היא זו שתפקידה ליצור קשרים דינאמיים. ייעוץ כדי להיות מרוצה ובעלת מוטיבציה עלייך להכיר יותר את עצמך. פירושו לעיניינו הוא, לזהות מהם הצרכים והרצונות האמיתיים שלך להבדיל מתכתיבי הסביבה. מהם פחדים פנימיים ומהם סיכונים אוביקטיביים. הבחנות אלו רוכשים שלא על דרך הלמידה, אלא באמצעות חוויות והתנסות. כדי שיהיה לך אומץ לעבור "מהפך" כזה שיאפשר לך "לקפוץ למיים". כדאי יהיה לך להצטרף לסדנאות למודעות עצמית וללמוד לזרום עם כל החלקים שבאישיותך. מאפיינים גרפולוגיים ארגון מופתי של הדף, כתיבה כמעט תמה, ואזור אותיות אמצעי דומיננטי - מלמדים (כסינדרום) על כפיפות רצונך לתכתיבי התרבות על חשבון רצונותיך. רווחים שווים בין אותיות ומילים, קצב קבוע ומתון - מלמדים על שליטת השכל ועל חשיבה טכנית ראליסטית. קשר חוטי בין אותיות שמעוצבות היטב - מלמד על מתח פנימי גבוה ועל אי שקט רגשי. היפוך כיוון באותיות מסויימות - יכול ללמדנו על הפניית עורף להחלטות שלך עצמך. לסיכום: כתב ידך "אומר" שעלייך לעשות דרך אל עצמך, הדרך לא קלה אבל, בהחלט אפשרית וכדאית.


אחורה

חדשות

  • עמרם מצנע מצטרף לציפי לבני

  • במסיבת עתונאים היום הודיעה ציפי לבני על הצטרפותו של עמרם מצנע למפלגת "התנועה".

  • עצומה להמתת חסד

  • לאחר המקרה הטרגי של הרופא אשר עזר לבתו חולת הסרטן למות והתאבד,

    עולה שוב הסוגיה של המתת חסד.