מה אני רוצה להיות באמת


ו"מ, בת 27, כותבת יד ימין. מבקשת ייעוץ והכוונה מקצועית. לומדת חינוך מיוחד ונמצאת בשלב הסטאז`. ממכתבה עולה אכזבה, כביכול,מבחירת מקצוע. אולם בפועל, התלונה, מתייחסת יותר לחובה שלה להיות כפופה למסגרת, ופחות לתוכן התפקיד. היא מהרהרת על אפשרויות אחרות כמו: להיות עצמאית, לפתוח עסק פרטי להוראה מתקנת לילדים מתקשים, ללמוד אבחון דידקטי, או לעסוק בתרפיה (בתנועה או באמנות). המדור לייעוץ גרפולוגי.

ממאפייני האישיות יש לך אינטליגנציה טכנית טובה, שאיננה מרווה את צימאונך להתפתחות. את טורחת על סדר וארגון חיצוני, לוקחת בחשבון צורה נאה ופרטים, אבל, לא מבחינה ביעילות בין עיקר וטפל. את זריזה: קולטת ומבצעת דברים בקלות יחסית, אבל מבזבזת זמן יקר בדרך, על שמירה, הגנה והסתרת רגשותייך הפנימיים. כנראה, כדי לא להסגיר חולשות. מהאמור לעיל, ניתן להבחין ב"תבנית" המייצגת את התנהגותך/פעילותך בו-זמנית בשני ערוצים, במקביל: מיומנות וכשרון ארגוני כלפי חוץ ותלונות על החיים, בתוכך. ב"פטנט" שני הערוצים יש רווח והפסד: את יוצרת רושם טוב ואמין וזוכה לשבחים, מצד אחד. מצד שני, בתוך תוכך נשמרת החוויה ש"זה לא זה" וש"הנסיבות הן האשמות - את להן קורבן. הרצון שלך להחליף מקצוע, להחליף מסלול, לשנות דברים חיצוניים, לא יצליח לשחרר אותך מחוסר שביעות הרצון הפנימית שלך, כי את לא מתייחסת לרווח הקיים, לרושם הטוב שאת קונה לעצמך, ואת רק חווה - את התסכול. תשובה מוקדם מדי לקבל החלטה על שינוי, אלא אם את רוצה לחזור על דפוס "השינוי החיצוני". חינוך מיוחד הוא מקצוע הדורש למידה רצופה ובלתי שיפוטית וטיפול בחולשות של בני אדם אחרים. המפגש עם הילדים, בעבודה יומיומית, עשוי ללמד אותך להכיל את השונויות שלהם - ובאמצעותם לקבל את הרגשות הלא מקובלים, שמוסתרים בתוכך. במילים אחרות, את עשוייה להרוויח את אותו שינוי פנימי לצמיחה, אם תדעי להבחין בין מיומנות לבין התפתחות. בין שינוי פנימי לשינוי חיצוני. בין תוכן למסגרת. ייעוץ במקום לבקש מקצוע/עיסוק חדשים, אני ממליצה לך להשקיע מאמץ ותשומת לב - לערוץ הפנימי והמקופח שבתוכך. בואי נקרא לערוץ הזה: "הילדה-הקטנה". אולי זוהי אותה ילדה קטנה שרבים ממחנכיה, הוריה - מתוך רצון טוב, הדריכו וחינכו אותה יותר מדי: "זה אסור", "זה לא יפה" ו"זה לא מכובד". ואת "ילדה טובה" וממושמעת, רצית להיות "הילדה הכי טובה בגן". נשמעת באדיקות לכל הצווים עד שאבד לך הקשר הישיר עם רצונותייך. לפגוש את עצמך דרך עצמך יהיה לך היום מסובך, כי האדם הבוגר שבך, חזק ושתלטני. אני מציעה לך, אם כן, לבקש עזרה. הרשי לעצמך להשתתף בסדנאות למודעות עצמית, וגם להתייעץ עם פסיכולוג. באמצעות מקצועיותם, תלמדי ליצור ולגלות מחדש את עולמך הפנימי. אינטגרציה בין ה`ילדה` לאישה הבוגרת תפתח את ליבך, תגוון מאוד את האינטליגנציה שלך, תלמד ותעשיר אותך. יש לך סיכוי טוב לגלות מה הילדה שבתוכך באמת רוצה. מאפיינים גרפולוגיים ארגון דף מופתי. שוליים תואמים, רווחים תואמים - אבל, למשל, חסרות נקודות ופסיקים במקומם - - מיומנות הארגון שחסרה הבחנה בין עיקר לטפל. צורת אותיות נאה - אבל החלוקה בין אזורי האות, אינה תקנית - - רשות פנימית, חלקית מאוד, לבטא את הצרכים והרצונות הפנימיים שלך. זריזות כתיבה מצוינת, (שלא תמיד מצליחה לשמור על בהירות הקריאה) אבל, זווית כתיבה שמאלית (קהה) שמוליכה את היד הכותבת לדרך רישום ארוכה ואיטית - מיומנות על חשבון ביטוי הרגשות. לסיכום עד היום "בחרת" להיות מיוחדת כלפי חוץ ושילמת מחיר נפשי יקר. עבודה של פיתוח מודעות עצמית תאפשר לך למצוא את עצמך מחדש. כלומר, ללמוד לוותר על השאיפה ה"כבדה" לשלמות (שהיא חיצונית). דרך צלחה.


הגרפולוגית תענה לכל פנייה בנושאי ייעוץ מקצועי, ייעוץ אישי ולכל מה שקשור לאנושי שבנו. המדור יתייחס רק לכותב ולכתב ידו, ולא לגבי אחרים.


לפרטים התקשרו לעדה בן שלום 097676315


אחורה

חדשות

  • עמרם מצנע מצטרף לציפי לבני

  • במסיבת עתונאים היום הודיעה ציפי לבני על הצטרפותו של עמרם מצנע למפלגת "התנועה".

  • עצומה להמתת חסד

  • לאחר המקרה הטרגי של הרופא אשר עזר לבתו חולת הסרטן למות והתאבד,

    עולה שוב הסוגיה של המתת חסד.