מיוחנן המטביל ל''אהבה קולומביאנית`

אני עוד זוכרת עצמי מתרוממת על קצות האצבעות כדי להניח פרוטה בקופסת קק"ל, הכחולה לבנה, שהיתה מונחת על שולחן המורה בימי ששי. מי שיער שדרך קופסת קק"ל אגיע ליוחנן המטביל ואהבה קולמביאנית וגם לפסטיבל התנ"ך ביד השמונה.

לקראת פסטיבל התנ"ך שייערך ב-17-22/ באוגוסט.יצאנו לסיור באזור יואב ויהודה. בצהרי יום חם עלינו על רכבת ישראל ממוזגת וחדישה,התיישבנו בכסאות מרופדים בכחול ודהרנו לבית שמש. לסיור עתונאים שארגנו קק"ל ועמותת התיירות יואב ויהודה בני נאור,דובר הרכבת עדכן אותנו על בטיחות הרכבת ועל סגירת המחסומים והמעברים לאורך המסילה.וטען שזו היתה דרישתם מהתחלה אך המועצות המקומיות והמחוזיות דרשו מעברים.כעת אמור כל המעברים סגורים והנסיעה בטוחה. הנהלת הרכבת החלה בסיורים לקבוצות של סע וטייל במרחבי ישראל ברכבת לאתרים וסיורים.וכן בשנת 2008 יפתח הקו המהיר לירושלים.היום הרכבת לירושלים נוסעת בנסיעה אטית רומנטית דרך יערות והרי ירושלים. למגינת ליבם של הגופים הירוקים. מתחנת הרכבת בבית שמש התחלנו בסיור בשטח ברכס סורק הגענו לקיבוץ צובה. מהמרפסת המרווחת של מלון "בלמונט "בקיבוץ ערכנו תצפית על גבעות יואב ויהודה. מהמקום ניתן לצאת לסיורי טבע וארכיאולוגיה מגוונים מביניהם חוות הגיתות וציר המעיינות" ולמערת יוחנן המטביל. ואכן.דרך מטע אפרסקים ובהתרגשות רבה, הגענו למערת יוחנן המטביל אשר בעבר שמשמה את חברי הקיבוץ למסתור בפני הגשם. את המערה חשף וחקר הארכיאולוג ד"ר שמעון גיבסון מאוניברסיטת צפון-קרוליינה,. החפירות החלו כבר ב-1999 אבל התגלית לא פרסמה עד סיום בדיקת הממצאים. לאחר הכשרת השטח תפוך המערה לאטרקציה ארכיאולוגית נוצרית עולמית, הציורים של יוחנן המטביל במערה ציורו -300 שנה מאוחר יותר מהתקופה שבה התבודד יוחנן המטביל במערה., המערה מעוטרת בציורי קיר ביזנטיים שנעשו ומתארים את יוחנן המטביל ופרקים מחייו. מתברר כי זהו הציור הראשון בעולם של יוחנן המטביל אשר כולל אלמנטים בסיסיים אשר יהווה תבנית ליתר ציורי יוחנן המטביל ברחבי העולם.

משם המשכנו ליד השמונה והאזנו לסיפוריו של סאלו קפוסטה ,מנהל השיווק על תולדות המקום למין תקופת הפינים ועד להקמת הכפר התנכי .. סיירנו בגן וטעמנו מן האווירה, פינות ההפעלה ויצירה למבוגרים וילדים בסגנון אבותינו ואמהותינו בעת התנ"ך. השקיעה של השמש על הגבעות שממול, לצלילי האקורדיון של האומן אייבנדר אמיל היתה פסטורלית במיוחד. פסטיבל התנ"ך תיערך ביד השמונה ב17/18 לתכנית הספטיבל באתר יד השמונה. לאחר השקיעה והארוחה הדשנה רגועים ושבעים נסענו לצפות ביער בן שמן בסרט "אהבה קולומביאנית". הקרנת הסרט נערכה כפתיחת חגיגת "יער מהסרטים" של קק"ל ביער בן שמן יש לציין שצפיית סרט ביער הינה חוויה מיוחדת מה עוד שההומור , הסיטואציות והדמויות בסרט הפכו אותו לסדנת צחוק אחת גדולה. גם המיפגש עם במאי הסרט רשף לוי, הותיר בפינו טעם של עוד.שמחנו לשמוע שהסרט יועבד לגירסה הוליוודית. כך נפרדנו מיוחנן המטביל, צלילי האקורדיון של אמיל ומניר לוי מאהבה קולומביאנית. אכן יער מהסרטים. . סרטים ביער – במועדים 14/7 -18/8 לפרטים באתר קק"ל – www.kkl.org.il 1-800-350-50 לפסטיבל התנך ואתר יד השמונה www.yadha8.co.il עמותת יואב יהודה http://www.touryoav.org.il/

אחורה

חדשות

• עמרם מצנע מצטרף לציפי לבני

• במסיבת עתונאים היום הודיעה ציפי לבני על הצטרפותו של עמרם מצנע למפלגת "התנועה".

• עצומה להמתת חסד

• לאחר המקרה הטרגי של הרופא אשר עזר לבתו חולת הסרטן למות והתאבד,

עולה שוב הסוגיה של המתת חסד.