מסע קולינרי ופולקלורי במרחב יואב

מה משותף בין חתונה תימנית מטבח קוצ`יני , סדנאות סושי ומרצפן, כלי עץ של קאקדו ומסעדות גורמה קלע דוד וכרמים? כזאת תוכלו למצא במרחב יואב יהודה ובפסטיבל האוכל. בתמונה: בשמת צילום שוש להב.

ככה סתם , כאשר כולם מתכוננים למתקפה על עיראק ( ושלהם עלינו ) , יצאנו יחד עם שלומי שקד – מנכ"ל עמותת התיירות יואב-יהודה לתור במחוזות קולינריים ובשכיות חמדה במרכז הארץ לקראת פסטיבל האוכל הכפרי ביואב-יהודה אשר יתקיים בין התאריכים 13/02/03 ו-15/03/03 . תחנתנו הראשונה היתה במסעדת " קלע דוד " הנמצאת על כביש 38 , בדרך הכניסה למושב גבעת ישעיהו . האוכל העשיר והטבעי אותו הכינה סמדר , יחד עם השמש החורפית המלטפת והנוף הנפלא , " פתח " לנו את היום בחיוך ובסימפוניה מרגשת של טעמים . לאלו נוספו כמובן העוגות הנפלאות אותן הכין במקום הקונדיטור המבטיח גל גבריאלי . את סיורנו המשכנו בכביש 353 , באזור שאינו מתויר ע"י הישראלים , כאשר אנו עוברים בינות לנופים מרהיבי-עין וחולפים את עגור ולוזית . לפני בית ניר פנינו לכביש עפר לבן המוביל בין שדות חיטה מוריקים לכרמי ברקן . האזור אינו מוכר לישראלים ומזכיר במראו את טוסקנה האיטלקית. ( לפני היציאה לדרך מומלץ להזמין מהעמותה את החוברת " מסלולי טיול במרחבי יואב-יהודה ואשקלון " – בה מסומנים כל דרכי העפר . )כשראינו את הפלטפורמה המוגבהת ידענו שהגענו ליעדנו . עלינו על הפלטפורמה וערכנו תצפית על הנוף המדהים והמרגיע של האזור . טיפ ! כדאי להביא סלסלה עם מטעמים ויין ולערוך פיקניק על הפלטפורמה – מובטחת חוויה בלתי נשכחת .

המשכנו בשביל העפר הלבן ויצאנו במושב נחלה . במושב התארחנו אצל יגאל ועלני אשר הקים בתוך לול הודים את " פנינת תימן " המשמשת כמרכז אירוח והווי תימני . במקום חווינו את טקס החתונה התימנית , טעמנו ממבחר מטעמים תימניים אותנטיים ובעיקר נהננו מהריקודים ומקבלת הפנים החמה של יגאל ובני משפחתו . כטוב ליבנו ב"אהווה " המשכנו למסעדת " כרמים " הנמצאת ליד מושב סגולה במתחם משתלת רהיט וצמח . המסעדה אשר הוקמה בתוך חממה ועוצבה בעיצוב מיוחד , פתחה את שעריה לסועדים לפני כשלושה חדשים . על התפריט מנצח בגאון השף הצעיר סער רפאל – טעמנו מהממולאים , נהננו והבטחנו לבוא ולבקר שנית כאשר יסיימו לגבש את התפריט בשמת בת לעולי קוצ`ין פתחה עם הוריה אולם לארועי אוכל בסגנון יהדות קוצ`ין. בשמת ילידת המושב ,חזרה לאחר לימודי מסעדנות בארה"ב והחלה לעשות זאת בארץ. בתוך האנגר ענקי מסביב למשתלה ירוקה (אשר זכתה בפרס קפלן על הגידולים המיוחדים),גילינו אוכל קוצ`ינו חדש שלא היכרנו , מתובל ואנין טעם באוירת קטורת ומוסיקה קוצ`ינית חיננית, וסיפורי יהדות קוצ`ין. אכן מרחב יהודה הינו אזור עשיר בפינות טבע ירוקות עם כלניות ורקפות, סיפורי תנ"ך (דוד וגלית בעמק האלה), פולקלור עדות עם הרבה אהבה ומסעדות גורמה. מה צריך עוד בן אדם? בדרכינו חזרה , הרהרנו על דרך התנהגותם המוזרה של הישראלים , המחפשים נופים , חוויות וריגושים מעבר לים וביבשות אחרות , בעוד שרבים כאלו נמצאים כה קרוב לעיר הגדולה ..... מידע נוסף : 8502240 –08 או באתר האינטרנט :http://www.touryoav.org.il

אחורה

חדשות

• עמרם מצנע מצטרף לציפי לבני

• במסיבת עתונאים היום הודיעה ציפי לבני על הצטרפותו של עמרם מצנע למפלגת "התנועה".

• עצומה להמתת חסד

• לאחר המקרה הטרגי של הרופא אשר עזר לבתו חולת הסרטן למות והתאבד,

עולה שוב הסוגיה של המתת חסד.