מרוץ המכוניות של הרצל


ישראל הרצל מביא לנו מחוויותיו במרוץ מכוניות. "מרוץ 24 השעות של לה-מאן" – גדול מהחיים

המרוץ הכי מרתק בעולם בספורט המוטורי, אמנם לא מקבל כסוי בטלויזיה בישראל, אך איפה עוד נדחפים מאה אלף צופים נלהבים לשבוע ימים, ועשרות אלפי אנגלים קוראים למרוץ "המרוץ האנגלי המאורגן ע"י צרפתים" , ובדנמרק הפופולריות גוברת עם הצלחת הנהגים הדניים, ואיפה הצרפתים שזה המרוץ הלאומי שלהם. כבעל אפשרות לשוחח עם הנהגים ולרדת ל- PIT (המסלול שבו עוצרות המכוניות לתדלק, להחליף חלקים או נהג, והסגור בד"כ לקהל הצופים הרגיל) ולצלם מקרוב, להתרועע עם המוני הזרים הבאים עם אוהלים או קרוונים, ביום צופים במבחני הדרוג או במרוץ, ובלילה מבלים בשתית בירה ובהערכות מלומדות על סיכויי המתמודדים אכן עלי להסכים עם דעתם של הוותיקים. המיוחד במרוץ הוא במגוון סוגי המכוניות מול מרוצי ה- GP, ושמדובר במכוניות הדומות מאד למכוניות העל הסידרתיות, שכל בעל ממון באירופה יכול לרכוש אותן לשימושו,המגוון הגדול בגלל שישנה חלוקה לארבע קטגוריות: שתיים –מכוניות סדרתיות משופרות : ה-GT וה- GTS, ושתיים מכוניות אבטיפוס, ההבדלים יוסברו מאוחר יותר. השנה לאחר שלוש שנים של נצחונות של קבוצת אודי, ושבע שנות שליטה של מכוניות גרמניות, קבוצת בנטון האנגלית , חלק מקונצרן פולקסווגן, היתה המועמדת הברורה לנצחון ואכן לא אכזבה את אוהדיה הססגוניים הרבים. מסלול לה מאן ממוקם בליבו של עמק הלואר המקסים, הנהגים עוברים כחמשת אלפים קילומטרים, במסלול סגור ללא יכולת להנות מהנוף במהירות ממוצעת של 200 קמ"ש (המכוניות מנצחות שעטו גם ב- 230 קמ"ש). בתחילת חודש יוני, נסגרות הדרכים סביב מסלול המירוץ של לה-מאן. הכביש למולזאן הופך לישורת המפורסמת, דרכים ופניות שביום יום מקשרות את לה-מאן עם העיירות שסביבה מקבלים שמות כמו "אינדי", "פורד", ו"פורשה". 24 השעות של לה-מאן, וזה סוד הקסם, הוא מירוץ שאינו נערך על מסלול מירוצים יחודי. נחש האספלט הארוך יוצא ממסלול בוגאטי הקטן (על שם מכונית העל הצרפתית ) אל כבישי האזור ויוצר מסלול ארוך, קשה ומפרך בו מגיעות המכוניות למהירויות עצומות, והנהגים לקצה היכולת. השנה בנטלי, אודי - מנצחת 3 השנים האחרונות, פזו,פנוז-אלן, קוראז, דום,פורד, פורשה ומספר יצרנים שאינם מוכרים בארץ נכללו ברשימת המכוניות המתחרות. עצם החוויה לשמוע את נהמות המנועים, עוברים עוד ועוד, החלו 49 מכוניות, ומספר ההקפות עלה על 370 הקפות, כ"א 13.5 ק"מ. היה פנטסטי, מיד שהגעתי ל- PIT, דבר ראשון רצתי וקניתי מגיני אוזניים, במובן במחיר מופקע. המטרה העיקרית הינה להפגין אמינות ושרידות , אך זאת יש לעשות גם מהר ואלגנטי. בנטלי הגיעה למירוץ 24 השעות של לה-מאן כשהיא מתכננת ניצחון סוחף. כצפוי, היא עשתה זאת בצורה משכנעת ביותר . אחרי מירוץ חלק וכמעט נטול בעיות הצליחו צמד הבנטלי להוביל מההתחלה ועד לסיום, להקדים את אודי שניצחו בשלוש השנים הקודמות ולזכות בנצחון נאה ומשכנע. הבנטלי מס` 7, עם צוות נהגים רב-לאומי של טום קריסטנסן, דינדו קאפלו וגאי סמית`, השלימה 377 הקפות, 2 יותר מאחותה מס` 8 עם דייויד בראבהם, ג`וני הרברט ומארק בלאנדל הבריטים. עוד שתי הקפות מאחור הגיעה האודי הראשונה. יש לציין כי עבור קריסטנסן זו הזכיה החמישית במירוץ, השתתפתי במסיבת העיתונאים שהוא קיים ב- PIT באמצע המרוץ והוא נשמע בטוח בנצחון קבוצתו. המרוץ ה- 71 הציב את בנטלי בצמרת יצרניות הרכב העולמית. אכן כן, לה-מאן השנה היה בהחלט בשליטת בנטלי, שהגיעה כמכונה משומנת ולא הותירה שום תקווה למתחרות אחרות. הישג נאה נרשם לפאנוז האמריקנית שסיימה חמישית, אחרי האודי השניה; ואילו בקטגוריית GTS השיגה קבוצת הפרארי 550 של קבוצת וולוקס-פרודרייב את הנצחון אחרי שהובילה מרבית המירוץ, בתחילה יחד עם המכונית-האחות מאותה קבוצה ובהמשך לבדה. הפרארי הקדימה עדה שלמה של שברולט קורבט אך בהפרש ניכר – 14 הקפות עד המכונית הבאה בקטגוריה. בקטגוריית GT זכתה, כרגיל וכצפוי, פורשה.


אחורה

חדשות

  • עמרם מצנע מצטרף לציפי לבני

  • במסיבת עתונאים היום הודיעה ציפי לבני על הצטרפותו של עמרם מצנע למפלגת "התנועה".

  • עצומה להמתת חסד

  • לאחר המקרה הטרגי של הרופא אשר עזר לבתו חולת הסרטן למות והתאבד,

    עולה שוב הסוגיה של המתת חסד.