משרד עם אופי


למה לי להוציא כסף על עיצוב? יש לי משרד הממלא אחר כל התנאים שהצבתי לו – יש עמדת קבלה, שולחן לכל עובד, חדר (עם חלון) למנהל/ת וכמה ארוניות לקלסרים. מה רע?.

כשאתם ניגשים למשל, למשרד עורכי דין שאינם מכירים, ומגלים משרד חשוך, ערמות תיקים מפוזרים על שולחנות פורמייקה ישנים, וקירות בצבע שהיה פעם ירקרק אופנתי וכיום הוא אפרפר מתקלף. אמנם ישנו סיכוי מסוים שתגידו– אהה! זהו מקום שבו משקיעים בלקוח ולא בזוטות כמו תאורה נורמלית ואחסון נאות. יותר סביר שמיד תרגישו מתח מסוים, שכן משרד שאינו משקיע בעצמו נראה כאילו מחר הוא יכול לעבור לעיר אחרת בלי להשאיר עקבות, או אולי אינו מוצלח מספיק כדי שיהיה לו הרווח הכספי המאפשר שיפור תנאים. בקיצור - מקום כזה אינו נותן הרגשה של אמינות והצלחה, אלא תחושת חרדה קלה שמא אתם בוחרים את העסק הלא נכון לעבוד איתו. .. עיצוב מוצלח של משרד אינו כרוך בהכרח בהוצאה גדולה. חשוב לשמור כאן על סדר עדיפויות נכון ולזכור את המטרה: מקום עבודה נוח ויעיל המשדר את המסר הנכון, גם לעובדים וגם ללקוחות. למבקשים לראות את התמונות בהגדלה שלחו את הבקשה לפורום וציינו באיזו כתבה מדובר: http://www.wol.co.il/forums/forum.asp?forumCode=68


נסו לראות את המקום בעיניו של הלקוח המגיע אליכם בפעם הראשונה. הוא אינו יודע עליכם דבר זולת מה שסיפרתם לו בטלפון ואולי איזו המלצה מחבר. כדאי לבדוק אם הבניין מתאים לאופי העסק שלכם, אם הכניסה נראית מזמינה או שצריך לעבור דרך דלתות חורקות וקורי עכביש (אלא אם אתם מפיקים של סרטי אימה), ואיזו תחושה מקבל הלקוח בהיכנסו אל המשרד עצמו. לכל תחום עיסוק אופי משלו. משרד עורכי דין ירצה מן הסתם לתת תחושה של אמינות, יציבות, מקצוענות וידע. לשם כך בוודאי נשתמש בחומרים כמו עץ, פרקט, שיש וכו', המעבירים את המסר הנכון. הריהוט והחיוץ יהיו בקווים גיאומטריים ונקיים. ספרי החוק יושמו במקום בולט והקלסרים עם הדפים המתעופפים יורחקו מן העין.


לעומת זאת, משרד פרסום צעיר ותוסס יראה אחרת לגמרי. הצבעים יהיו יותר חזקים. הקווים יותר נועזים. ניתן יהיה להשתמש כאן בגימיקים עיצוביים וחומרים מפתיעים שלא נראה במשרד שמרן, דווקא כדי להבליט את האופי היצירתי וחוסר השגרתיות של המקום. לא פחות חשובה מתחושה שהמשרד נותן לאורחים, היא ההרגשה והנוחות של העובדים עצמם. כאשר עובד מתקשה לבצע את עבודתו ביעילות בגלל תנאי המקום, יש כאן בעיה תפקודית ופגיעה במוראל הגוררת בזבוז, ירידה בתפוקה והפסד כספי. יש כמה דברים שכדאי לשים אליהם לב: 1. לכל משרד דינמיקה משלו. ישנם משרדים בהם צורת העבודה דורשת שיתוף פעולה קרוב בין העובדים, כך שבניית מחיצות בינהם תיצור בזבוז של זמן ומקום. ישנם מנהלים שאוהבים להיות בין העובדים, קשובים לנעשה, ולא לסגור את עצמם בחדר. לעומתם יש כאלה שדרושה להם האפשרות לסגור דלת מאחוריהם ולנהל שיחה שקטה בטלפון או עם לקוח. עלינו לנתח את צורת העבודה הייחודית למשרד ולעבוד לפיה. 2. התנועה ממקום למקום במשרד צריכה להיות נוחה. גם במשרדים קטנים, אך במיוחד במשרדים גדולים, חשובה ההתמצאות הברורה במרחב. חללים רחבי ידיים שאינם מחולקים נכון, נוטים ליצור תחושה של מבוך ומי שאינו מכיר את המקום היטב, ולעיתים גם אלה, יכול לאבד את דרכו בקלות. יתר על כן, אם אין תחושה של חלל אישי, העבודה הרבה פחות נעימה והמחויבות למקום העבודה פוחתת. 3. כל העובד צריך שהציוד היומיומי שלו יהיה במקום קרוב ונגיש. חלוקה ברורה תקצר את הזמן שלוקח למצוא פריטים ותיעל את תהליך העבודה. אחסון 'עמוק' יותר יכול להיות רחוק אך צריך תמיד לתכנן כך שתהיה גישה לשליפה ברורה ומהירה של חומר. 4. כדאי לנסות לאתר מראש צווארי בקבוק כמו ליד מכונת הצילום והפקס' ולנטרל אותם בחכמה. 5. תאורה מתאימה יכולה לשנות את מצב הרוח במשרד מקצה לקצה. הטוב ביותר היא תאורה טבעית. אם יש במקום חלונות מערביים ניתן לחפות אותם עם וילונות גלילה בעלי אריג מחורר המורידים את עוצמת האור תוך שהם מאפשרים עדיין לראות את הנוף. חללים פנימיים שאינם מקבלים תאורה חיצונית כדאי להאיר באור הדומה ביותר לאור יום. עם זאת, במקום בו עובדים עם מחשבים יש להוריד את רמת האור ולדאוג שלא יווצרו הבהקים על הצג. לסיכום, ניתן להשיג הרבה על ידי מחשבה ותכנון נבון של המשרד. ההשקעה הראשונית משלמת את עצמה בכל לקוח שנכנס למשרד ומרגיש שבא למקום הנכון, ובכל עובד שמרגיש כי הוא יכול לבטא את עצמו בצורה הטובה ביותר בסביבת העבודה שלו.


אחורה

חדשות

  • עמרם מצנע מצטרף לציפי לבני

  • במסיבת עתונאים היום הודיעה ציפי לבני על הצטרפותו של עמרם מצנע למפלגת "התנועה".

  • עצומה להמתת חסד

  • לאחר המקרה הטרגי של הרופא אשר עזר לבתו חולת הסרטן למות והתאבד,

    עולה שוב הסוגיה של המתת חסד.