מתח- השלכות וטיפולים


דווקא עכשיו חיים ללא מתחים מציעה ד"ר ליאנה סופר MD

החיים שלנו מלאים מתח ולחץ. אנו ממהרים לחיות טוב, ממהרים להספיק הכל, ממהרים לרכוש, ממהרים ללמוד, ממהרים לעבוד…והמחיר הוא מתח. בעידן בו אנו חיים במזרח התיכון רמות המתח גבוהות במיוחד. הסיבות לכך- המצב הפוליטי אצלנו ובעולם כולו. כל המתחים מובילים לישראל! אם אנו רוצים להירגע ולחיות בשלווה בבתנו, זה הזמן להרפות. תרגילי הרפיה והיפנוזה עצמית לא מחליפים טיפול רפואי ,אלא משלימים בלבד! .1 האם המתח בחיינו גורם למחלות? להלן מספר מחלות שנגרמות או/ו מוחמרות מהמתח: פחדים, חרדות, עייפות, הפרעות שינה, יתר לחץ דם, מחלות לב, קיבה עצבנית, מעי רגיז, מיגרנה, גמגום,שלפוחית שתן עצבנית, רגישות יתר ותופעות אחרות. במצבי מתח מתכווצים שרירים חלקים של איברים פנימיים , כמו שלפוחית שתן, קיבה, מעיים,כלי דם.בעקבות מתח מתמשך מחלה סימפטומטית והפיכה הופכת למחלה אורגנית ובלתי הפיכה. לדוגמא: עליה בלחץ דם, שמתרחשת במצבי לחץ בלבד, מתפתחת למחלה ממשית של יתר לחץ דם. כאב בטן, שלשול, צרבת, בחילה, גזים בזמן ,שמופיעים רק בזמן המתח מתפתחים למחלת הכיב בקיבה או תריסריון. טיפ: התחילו לתרגל הרפיה יומיום ע"מ למנוע התפתחות או לעצור התקדמות של המחלות הנ"ל. 2. האם המתח בחיינו פוגע בחיי זוגיות ומשפחה? כאשר אנו מגיעים הביתה עייפים מיום העבודה עם המטענים שלא פורקו כיאות, כל גירוי קטן ( אוכל לא מספיק מלוח , מקרר ריק , ילדים מעצבנים ) יכול להביא לפיצוץ. ואם עוד בת זוגך תעיר שלא תיקנת ברז המטפטף, או בן זוגך ידרוש לשטוף מיד את הכלים שנערמו מהבוקר - הפיצוץ יהיה אטומי. אנו מוצאים את עצמנו במצב מאד לא נעים ... שיכולנו למנוע. טיפ: על מנת למנוע מריבה בסוף יום קשה, עשו הרפיה של רבע שעה לפני היכנסכם לבית. ניתן לעשות הרפיה ברכב, על הספסל, בבית קפה וכו`. זה משחרר ומרגיע. חיי המשפחה יהיו מוגנים ובטוחים. 3.האם המתח גורם לקשיי ריכוז והפרעות בזיכרון? קרה לכם שנרדמתם על הספה מול הטלביזיה או בסרט בבית קולנוע? קרה לכם שתוך כדי קריאת ספר עברתם על עמוד שלם בלי לזכור במה מדובר? קרה לכם מין בלק אאוט במבחן, כאילו לא למדתם בכלל ? קרה לכם, שנכנסתם לחדר לקחת משהו אך לא זכרתם מה ? מתח גורם לעייפות ולכל התופעות הנ"ל. טיפ: אם לא ישנתם טוב , עשו הרפיה של חצי שעה. זה מרענן ומחזיר כוח. ניתן לעשות הרפיה באחת ההפסקות במשך היום. 4.האם המתח גורם לכיווץ שרירים? כאשר אדם יושב באותה תנוחה זמן ממושך ( נהיגה, עבודה מול המחשב וכו`) , השרירים שלו מתכווצים ומתעייפים. התוצאה- גב "תפוס", צוואר כואב, עייפות כללית וחולשה בשרירים. טיפ: בזמן ישיבה ממושכת שנו את התנוחה כל 20 דקות או קומו לחלץ את השרירים. אם השריר כבר "תפוס", עשו הרפיה עמוקה במשך שעה עם דמיון מודרך. ניתן להיעזר בהדרכה מוקלטת. 5.האם המתח גורם לקשיים בתפקוד מיני? כשאנחנו מתוחים ומוטרדים מבעיות בעבודה או ממקור אחר , קשה להתרכז וליהנות בזמן מגע מיני. קרה לכם שלא הצלחתם להגיע לפורקן אחרי יום עבודה קשה? קרה לכם שדחיתם מגע מיני בגלל חרדה או מתח? טיפ: עשו הרפיה עם דמיון מודרך כרבע שעה לפני קיום יחסי מין. הרבו לעשות אהבה בחגים ,סופי שבוע ולאחר מנוחה. 6.האם המתח גורם להתמכרות לעישון, אכילת ממתקים ושתיית אלכוהול? אנשים הנמצאים במתח תמידי נוטים להתמכר לעישון, שתיית קפה ,אלכוהול ואכילת ממתקים מופרזת. אני בעצמי עישנתי במשך 16 שנה, ואחת הסיבות לעישון היה המתח בו הייתי שרויה באותה תקופה. ביום בהיר אחד החלטתי להפסיק לעשן, עברתי תסמיני גמילה לא נעימים במשך יומיים, אך עמדתי בזה בהצלחה .היום אני חופשייה מההרגל הזה ובטוחה שלא אחזור אליו לעולם. השתמשתי בתרגילי הרפיה והיפנוזה עצמית . זה עזר מאוד. טיפ: ראו "טיפים להפסקת עישון " ו"דחף לאכול-סיבות והתמודדות" במדור בריאות ורפואה. 7. האם המתח גורם להפרעות שינה? רוב אנשים מתייחסים לסיוטים כגורם חיצוני. אך כל חלום הוא מסר מתת – מודע שמשקף מצב נפשי בתקופה מסויימת. נדודי שינה, סיוטים, שינה שטחית והפרעות אחרות עשויות לנבוע ממתח נפשי ברמה מתקדמת. תרגילי הרפיה עוזרים לשחרר המתח, שנצבר במשך תקופה ממושכת .כמובן, שסיוטים יכולים להופיע כתופעת לוואי לטיפול תרופתי, צריכת סמים, שתית אלכוהול או כסימפטום למחלה גופנית טיפ: עשו הרפיה במשך רבע שעה לפני שינה. היעזרו בקלטת להרפיה. במקרים קשים פנו לטיפול בהיפנוזה. ראו "המלצות להירדמות קלה ושינה ערבה" במדור פסיכולוגיה. 8. האם כולם מסוגלים להיכנס להרפיה או להתהפנט? מנסיוני 99% מאנשים שטיפלתי הצליחו להרפות או/ו להתהפנט, אפילו אלה, שאובחנו כהיפראקטיביים ובעלי הפרעות קשב וריכוז. 9. איך לומדים להרפות? ניתן ללמוד תרגילי הרפיה והיפנוזה עצמית בטיפול אישי ובסדנא. בטיפול אישי מגיעים למקור הבעיה ולומדים שיטות הרפיה שמרפאות או/ו משפרות את המחלה. מומלץ ביותר לאנשים עם בעיות מתקדמות וממושכות. בסדנא לומדים טכניקות הרפיה רבות ומגוונות. משתפים חוויות שעוברים בתהליכי ההרפיה והיפנוזה עצמית. מומלץ לכל אחד מאתנו. השיטות קלות ללימוד וליישום. טכניקות הרפיה לא נשכחות גם אחרי תקופה ממושכת של חוסר תרגול. טיפ: כלי עזר ללימוד- קלטת להרפיה ושחרור מתחים. הרפיה והיפנוזה עצמית הן אחת הדרכים להכרת הגוף והנפש. בהרפיה אדם מרגיש חופשי, משוחרר, בעל יכולת, בעל ביטחון עצמי גבוה. יש אנשים המגיבים לטיפול בהרפיה במהרה , ויש כאלה שמגיבים בהדרגה . משך ותוצאות הטיפול תלויים באישיות הבסיסית ,סוג ומשך קיום הבעיה. ב"מרכז אור הנפש" מגוון טיפולים וסדנאות. "במרכז אור הנפש" ניתן לרכוש קלטת שמע להרפיה ושיחרור מתחים בשם "הדרך אל האושר" בהנחיה של ד"ר ליאנה סופר. יש להאזין לקלטת במקום שקט ונוח. תמיד לרשותכם ד"ר ליאנה סופר ו"מרכז אור הנפש" 03-9339026 053-267073 Liana_a@netvision.net.il ©כל הזכויות שמורות לד"ר ליאנה סופר MD רופאה מדיצינית , מוסמכת לטיפול והדרכה בהיפנוזה בעלת ניסיון רב בהעברת קורסים וסדנאות , מנהלת את "מרכז אור הנפש " בפתח תקווה.


למעוניינות בסדנא "הדרך לבריאות והעצמה" http://www.wol.co.il/magazine/press.asp?categoryCode=37&id=2666


אחורה

חדשות

  • עמרם מצנע מצטרף לציפי לבני

  • במסיבת עתונאים היום הודיעה ציפי לבני על הצטרפותו של עמרם מצנע למפלגת "התנועה".

  • עצומה להמתת חסד

  • לאחר המקרה הטרגי של הרופא אשר עזר לבתו חולת הסרטן למות והתאבד,

    עולה שוב הסוגיה של המתת חסד.