סיור ''שש אחרי המלחמה''

ביום שקט ושטוף שמש הצטרפנו לסיור לשדרות ועוטף עזה שערך אפי נחמיאס,יצאנו לחזק את הדרום וחזרנו מחוזקים מיופיה של הארץ ומאנשיה המחוברים לה. צילום: אילנה כהן.

יצאנו עם בוקר מת"א לעבר קיבוץ רבדים,באוטובוס מפואר של טיוליי הדקל.התקבלנו ע"י חברי הקיבוץ בסבר פנים יפות בחדר האוכל.ארוחת הבוקר הייתה עשירה וכללה מגוון נרחב של גבינות,לחמים טריים,סלטים וקפה ותה רץ. הנוף של הדרום ירוק וזוהי תקופה מאוד טובה.בחדר האוכל הופיעו לפנינו ממדברי מרכז הוליסטי בבעלות משפחת הרשקוביץ.הם ממוקמים בקיבוץ רוחמה.תיירות רבדים מציעה מלבד ארוחות על הדרך גם אירוח כפרי.(עפר נייד 052-6421717) מרבדים המשכנו לקיבוץ אור הנר. באור הנר חיכתה לנו הפתעה גדולה.מסע מרתק לאורך ציורי קיר חרוטים (MURALES) – פרי עמלם של האומנים הארגנטינאים DANIELA ALMEIDA Y JOSE KURA שני יוצרים שהתארחו באור הנר בחודשים מאי – יוני 2007 ובמשך 21 יום עיטרו 8 קירות באתרים שונים של הקיבוץ.את הסיור הדריך מושיטו – מראשוני אור הנר שעורך סיורים לקבוצות במקום. אומנות המוראל הינה בעלת מסורת של אלפי שנים וידועה עוד מתקופת התרבות האטרוסקית הקדם רומאית.תחילתה באמריקה הלטינית (מכסיקו) במחצית הראשונה של המאה העשרים.אסכולה זאת העידה הן בצורתה והן בתכניה על התסיסה המהפכנית ששטפה את המדינות הצעירות במחוזות אלה והדגישה את המחאה מול הדיכוי והעריצות יחד עם הכמיהה לחופש וצדק.עבודת המוראלים באור הנר התבצעה בטכניקה הקרויה ESGRAFIADO כלומר,חריטה בשכבות שונות של צבע מטויחות בקיר במהווה בסיס ליצירה.עברנו בליווי הסבר מיצירה ויצירה,לא לפני שקיבלנו קצת רקע על הקיבוץ,הקמתו והתפתחותו.כל ציור מהווה חלק אינטגרלי של המקום בו נוצר וייעודו כמו:חדר אוכל,בית התרבות,המפעל,חדר הקיטור ושער הכניסה.עוד באור הנר מסעדת פטגוניה – מסעדת בשרים ארגנטינאית וחדר האוכל בו מגישים תפריט ייחודי במחיר שווה לכל נפש.

משם המשכנו לעיר שדרות.הייתי מופתע לראות את השקט ששרר במקום ולראות שעם ישראל חוזר מהר מאוד לשגרה.עשינו סיור פנורמי בשדרות וירדנו למרכז המסחרי לעשות כמה קניות הביתה.מפגש מרגש התרחש במספרה של לינדה קבולי.עורכת נש"ר אילנה כהן נפגשה עם לינדה מנהלת המספרה, ביריד שהתקיים בבית לוינשטיין לפני מספר שבועות.כשנסענו לשדרות הציעה אילנה למדריך כי נבקר אצל לינדה. .המפגש היה מאוד מרגש.אילנה הביאה ללינדה העתק מכתבה שפורסמה עלייה בפורטל לנשים נש"ר,ושרצתה לצלם את שלט ,מסרה לה לינדה כי קסאם פגע בו ולכן איין שלט. ומשם המשיכה הקבוצה לחנות סריגים מקומית,שם מדדו החברים מספר סריגים.המחירים היו אטרקטיביים והקנייה הייתה מהירה. לאחר שדרות נסענו לערוך תצפית סמוך למאגר המים של נרעם.משם ניתן היה ניתן לתצפת בנקל לכיוון ג`אבלה ועזה ולראות כי הכל כה קרוב אלינו.באוויר ניתן היה לראות את הצפלין – בלון המרחף כל העת מעל עזה ומשקיף עלייה. את הסיור קינחנו בביקור בסניף באר שבע של רשת המסעדות אווזי. קבלת הפנים הייתה חמה ביותר. במסעדה קיבל אותנו שרון אפרים מנהל קישרי לקוחות ברשת אווזי. העלו אותנו לחדר אח"מים מיוחד ומעוצב בקומה העליונה של המסעדה הממוקמת במרכז ביג. הכל היה בשפע ורמת האוכל הייתה מאוד גבוהה.באווזי לא חסכו בכלום על מנת להנעים את שהייתם שלנו סוכני התיירות והתקשרת. .

חזרנו מחבל ארץ שרק שבועיים לפני היה מותקף ב 30 קסאמים ליום ,מרותק לחדרים מוגנים. ופגשנו אנשים המברכים את השקט שחזר שיאפשר חזרה לפעילות חברתית וכלכלית נורמאלית בתקווה שתושבי המרכז והצפון אכן יחזרו לנפוש בדרום וגם תיירי חוץ. שיווק אתרי תיירות ארגון והדרכה אפי נחמיאס בטל:-052-2686908

אחורה

חדשות

• עמרם מצנע מצטרף לציפי לבני

• במסיבת עתונאים היום הודיעה ציפי לבני על הצטרפותו של עמרם מצנע למפלגת "התנועה".

• עצומה להמתת חסד

• לאחר המקרה הטרגי של הרופא אשר עזר לבתו חולת הסרטן למות והתאבד,

עולה שוב הסוגיה של המתת חסד.