עשרה ימי תשובה


לקראת ראש השנה היהודי התייחס גם לשלושה מועדים של תחילת השנה ביקום.

שלושה מועדים של תחילת שנה קיימים ביקום:- א. תחילת השנה האסטרולוגית – בחודש ניסן – מזל טלה, 21 במרץ ב. תחילת השנה של בני אנוש – א` בחודש תשרי. ג. תחילת השנה של הצומח – ט"ו בחודש שבט. שלושה מועדים אלא מייצגים שלושה היבטים של התחדשות ושלושה היבטים של שינוי. אולם החשוב והעיקרי שביניהם בכל הקשור בנו, בני אנוש, הינו המועד שבו מתחילה השנה שלנו. זהו המועד בו אנו מתחילים סבב חדש של 12 חודשים בתהליכי חיינו, אומנם ברמה הפרטנית כל אדם מתחיל סבב חדש של 12 חודשים במועד אחר בהתאם לתאריך לידתו, אולם ברמת הצביר אליו אנו שייכים וברמת החברה בה אנו מתפתחים, זהו המועד וזוהי נקודת ההתחלה. על פי המסורת והדת של הצביר אליו אנו שייכים קיים מועד נוסף בעל חשיבות רבה והוא מוכר לכולם בשמו הדתי – יום הכיפורים. יום הכיפורים המוכר כיום של צום ותענית והמוכר כיום שבו גורלנו לזכות או לחובה, בכפוף למעשינו בשנה החולפת, נגזר ונחתם. למעשה ברמת הבריאה זהו יום בו קיים מערך אנרגטי מיוחד ומסויים שניתן להגדירו כפתח קוסמי המאפשר ליצור את השינויים, ליצור את התשתית ואת המסגרת של השנה הקרובה על בסיס ההבנות של השנה החולפת. על פי הקבלה "יום הכיפורים" הינו עיוות לשוני ל"כמו פורים". המועד בו חל חג פורים הידוע והמוכר אף הוא כפתח קוסמי שהמערך האנרגטי שבו מתאים ונכון לשינויים והתפתחות, ולא במקרה הוא בסמוך למועד תחילת השנה של הטבע – ט"ו בשבט. מאחר והזמן שבין תחילת השנה – ראש השנה – לבין אותו מועד שנקרא יום כיפור הוא עשרה ימים, נקראת תקופה זו בקרב חוגי הדת לגווניה בשם "עשרת ימי תשובה". התבוננות קצרה על הרכב הכינוי תיתן מענה לשאלה הנוגעת למהות תקופה זו. כינוי זה מכיל בעצם את כל מרכיבי המהות של התקופה ואת תפקידה הכל כך חשוב וכל כך מובן לא נכון. המילה "עשרת" מרמזת על עשר ספירות המהוות תהליך שלם – מכתר למלכות. המילה "תשובה" מרמזת ומכילה את "תשוב – ה". מאחר וידוע ומקובל כי האות "ה" מהווה קיצור וכינוי למושג "אלוהים" והרי כבר נלמד והוסבר כי מהות המושג אלוהים הינו תהליך של התפתחות בהתאם למהות השורשית של הנשמה, הרי שנקל להבין כי "תשוב – ה" מרמז את החזרה או את השיבה אל התהליך ההתפתחותי הפרטני של כל אדם בהתאם למהות השורשית של נשמתו. וברור אם כך כי אותם "עשרת ימי תשוב – ה" מרמזים על תקופה שבה האדם יכול וראוי שיבנה את המערך השלם והכולל (עשר ספירות) של השנה העומדת בפתח דרך ההבנה של המהות הנשמתית הגלומה בו. מאחר וכך יש וכדאי להבין את התפקיד ואת האפשרות הקיימים באותם "עשרת ימי תשובה". ימים אלא נועדו ונוצרו במערך הבריאתי לצורך וכאפשרות לכל בן אנוש לבחון את תהליכי חייו בשנה החולפת מול מהותו השורשית תוך התחשבות בכל הנתונים הרלוונטיים הנגזרים ממאפיניו האישיים ובהתאם לכך להציב ולבנות את מהלך חייו בשנה החדשה, שוב בהתאם למהותו ובהתאם לנתוניו האישיים בצורה נכונה ושלמה דרך הנתיבים ועץ הספירות. דרך הראייה והבניה כאשר אדם עומד בפני ביצוע של מהלך שכזה ראוי וכדאי שידע, יבין ויקח בחשבון את הנתונים הבאים- א. הבנת מהותו השורשית ותפקידיו בחיים אלא ב. את הנתונים הקשורים ב"מה", "איך" ו"למה" השזורים בתאריך לידתו ג. את הנגזרות של שורש נשמתו המגולמים בשלוש אותיות שמו הפרטי ד. את הספירה המייצגת את גילו הנוכחי והמכילה את תחום ההתנסות ואת התדר בו מצויים חייו בעת זו. ה. את המטרות שאותם הוא מבקש להציב לעצמו למשך השנה הקרובה הכנסת כל הנתונים הר"מ לתוך מבנה עץ הספירות ובניית תהליך הזרימה לאורך העץ על פי מאפייני הנתיבים ועל פי מאפייני הספירות, תיתן כתוצאה סופית את תרשים הזרימה של השנה הקרובה ואשר תיכלול הן את הדרוש לימוד, הן את הדרוש ביצוע, הן את נקודות התורפה, הן את המיכשולים והן את השינויים המתבקשים לאורך התהליך על מנת להגיע לתוצאה הרצויה לאורך השנה ובתומה. יש וכדאי להבין כי אותו מערך שיבנה הוא אותו מערך שיתקיים, מאחר והובהר והוסבר זה מכבר כי כל אחד מייצר ובונה את המציאות של עצמו. על כן התוכנית כפי שתיבנה היא המציאות שתיתקיים. יש להבין – כמובן – כי הכל מותנה בבניה התואמת את מהותו של האדם ובהתאם לכך התואמת את הפוטנציאלים העומדים לרשותו. ראוי וכדאי לבנות מערך נפרד לתחומים השונים הקיימים בחיי האדם. יש לבנות מערך כזה בנפרד לתחום הקריירה, לתחום הזוגיות / משפחה ולתחום הפרטני. ראוי וכדאי להבין שצום ותענית לא יוסיפו הצלחה והעדרם לא יהיה הגורם לאי הצלחה. רצונו של אדם לתענית או לצום ראוי שיהיו על פי בחירתו ועל כן אינני רואה לנכון לחוות דעה בנושא זה מעבר לנאמר. לבנות וליצור תוכנית שכזו יש שתי אפשרויות: אחת מורכבת ומורחבת: ניתוח מפת לידה ומתוכה לבנות את התוכנית לשנה החדשה. שניה בצורה מצומצמת, בנית תוכנית לשנה החדשה מתוך הישענות על מאפיינים אישיים. שנה של שפע, התפתחות ואהבה לכולנו. בת שבע מרכז רוחני הוליסטי, הרצל 54 רעננה 09-7724538 www.merkaz-ruhani.co.il


אחורה

חדשות

  • עמרם מצנע מצטרף לציפי לבני

  • במסיבת עתונאים היום הודיעה ציפי לבני על הצטרפותו של עמרם מצנע למפלגת "התנועה".

  • עצומה להמתת חסד

  • לאחר המקרה הטרגי של הרופא אשר עזר לבתו חולת הסרטן למות והתאבד,

    עולה שוב הסוגיה של המתת חסד.