פיתיון בחלון


תם עידן המערות! כיום כבר רואים פחות ופחות חלונות ראווה חשוכים ומוזנחים. בהם ערמות פריטים האחד על השני, תחת שכבה עבה של אבק. הקהל של היום מתוחכם יותר. הדרישות גבוהות יותר. וההבדלים נראים היטב בקופה.

חלון הראווה הוא כרטיס הביקור של החנות. יותר מכל גורם אחר, מראה החלון ובחירת הפריטים שנמצאים בו, הוא המפתה את אותו עובר מקרי להיכנס פנימה ומאפשר את הפיכתו ללקוח חדש. וכדי שנדע כיצד לפתות את הלקוחות להיכנס, עלינו קודם להכיר אותם. לכל קהל שפה משלו ואם נטעה בצורת הפניה, יחושו הלקוחות הפוטנציאליים שאין להם מה לחפש בחנות וימשיכו הלאה. מספר נתונים חשובים שצריך לקחת בחשבון: * גיל * הכנסה * עיסוק * האם זהו קהל מקרי שסיכויו לעבור שוב ברחוב הזה קטנים (ואז אולי נבליט את המבצעים), או שמדובר באוכלוסייה הגרה במקום ותיחשף לחלון מספר רב של פעמים. * אוכלוסייה חילונית לעומת אוכלוסייה דתית. ואחרי שהחלטנו למי אנחנו רוצים לפנות, כדאי להכיר כמה מהכלים העומדים ברשותנו כדי להפוך ריבוע זכוכית מאובק לאירוע מעניין ומקדם מכירות: * אור – ההשקעה הבסיסית והחשובה ביותר היא בהארת החלון. במקומות סגורים כמו קניונים, אין תאורה טבעית לאורך כל היום, ואם לא נאיר את החלון הוא פשוט יעלם. בחנויות הנמצאות על הרחוב, ישנה בעיה של החזר אור בשעות שבהן השמש נמצאת מול החלון. במקרים כאלה רצוי להכניס תאורה מכוונת (ספוטים), שתמוקד על פינות שאותן אנחנו רוצים להבליט. תאורה כזו יוצרת דרמה ומגרה להסתכל פעם נוספת. * עוד פעם עוד פעם! - צריך לשאוף שאותו עובר אורח מקרי שאנו שואפים לצוד ייעצר ויתן מבט נוסף בחלון. אותו מבט הוא הוא שיכניס אותו פנימה. פיתיון טוב הוא ליצור הפתעות. להשתמש בפריטים או בהעמדה יוצאת דופן. ובכלל, ליצור 'סיפור'. משהו שיישאר בזיכרון. * את זה עוד לא ראיתי! – כדאי לשלב פריטים גדולים עם פריטים קטנים, כיוון שהמבט נמשך בראשונה אל המסות. אחר כך המבט משוטט ואז מתגלים דברים אחרים. כך הזמן שמבלים מול החלון ארוך יותר. * כל המוסיף גורע – לפחות מבחינה תדמיתית, הכמות עומדת ביחס הפוך למחיר. חלון עמוס משדר תחושה של בזאר ומחירים נמוכים. זה מצוין אם זו אכן התדמית שאליה אתם שואפים, אך חנות הממצבת עצמה בקטגוריה של איכות ויוקרה תמעט בפריטים ולעיתים אפילו תסתפק רק ברמז על אופי החנות. * צבעוניות – חילופי עונות הן זמן מצוין לחלונות בצבע מתאים. חלונות סתיו למשל, יכולים להיות בצבעי שלכת: כתום, חום, זהוב. אבל צריך לשים לב, כיוון שצבעים אלה יתנו תחושה אחרת לגמרי בקיץ. כדאי שלא להגזים בכמות הצבעים, דבר שיוצר עומס ובלגאן בעין. אם רוצים למקד את המבט בפריט מסוים, רצוי לתת לו רקע פחות או יותר אחיד, שהוא בצבע מנוגד או רחוק בכמה גוונים מן הגוון של הפריט. * טובים השניים – ריכוז של כמה יחידות מאותו דגם, גוון, טקסטורה או מכנה משותף אחר, יוצר מסה בעלת עוצמה. בעיקר נשתמש בכלי זה כשנרצה להדגיש את כניסתו של פריט חדש לחנות או להבליט מוצר במבצע. * חלונות נושא – עם תחילת או סוף עונה, מבצעים, חגים או הכנסת קו חדש. כל אירוע הוא סיבה למסיבה. חלונות נושא הם חגיגה אמיתית, המאפשרים למקד את תשומת הלב בפריטים מסוימים ולהדגיש את האופי המיוחד של החנות. יש להיזהר שלא להעלים את פריטי החלון תחת עומס העזרים. * חומרים – עיצוב חלונות ראווה הוא עיסוק באחיזת עיניים. התבליט עשוי בעצם מקרטוני ביצים. השלג מקלקר והעננים מצמר גפן. אחד הדברים המשמחים בעיצוב חלונות ראווה הוא האפשרות להשתמש בכל חומר כמעט. כיסאות מטים לנפול, שקיות ניילון, עיתונים ישנים, כל מה שהדמיון מאפשר. * עין תחת עין? – כדאי להתייחס לחלון כאל יצירת אומנות, מעין תמונה בתלת ממד, כיוון שאנו משתמשים באותם הכלים ואותם הכללים. אם רוצים אוירה רגועה בחלון, הקומפוזיציה תהיה יציבה וסטטית. אם לעומת זאת, רוצים תזזית ותנועה, יש להוציא את הקומפוזיציה משיווי משקל, ליצור דיסוננסים. מראה החלון יהיה נעים לעין או צורם. לכן כדאי לתכנן מראש את העמדת הפריטים והעזרים. עיצוב נעים. תגובות שאלות ועצות בפורום עיצוב פנים: http://www.wol.co.il/forums/forum.asp?forumCode=68


אחורה

חדשות

  • עמרם מצנע מצטרף לציפי לבני

  • במסיבת עתונאים היום הודיעה ציפי לבני על הצטרפותו של עמרם מצנע למפלגת "התנועה".

  • עצומה להמתת חסד

  • לאחר המקרה הטרגי של הרופא אשר עזר לבתו חולת הסרטן למות והתאבד,

    עולה שוב הסוגיה של המתת חסד.