רשתות חברתיות לאן


בעידן הרשתות החברתיות הצרכן סומך על חברים יותר מאשר על מותגים" לדברי ישראל בלכמן,סמנכ"ל אסטרטגיה בחברת בלינק,בכנס רעננה באוניברסיטה הפתוחה.

קרית האוניברסיטה הפתוחה אירחה השבוע את כנס רעננה למדיניות התעשיות עתירות הידע בישראל המתקיים זו הפעם הרביעית. בכנס השתתפו מומחים ובכירים מתחום האינטרנט והחברה: ד"ר ניצה גרי, ראש המחלקה לניהול ולכלכלה, האוניברסיטה הפתוחה, ד"ר מור נעמן , אשר השתתף בכנס בוידאו קונפרנס מארה"ב, Rutgers-State University of New Jersey, גל מור, יזם יועץ לאסטרטגיות אינטרנט ועורך הבלוגים-"חורים ברשת" ו- the wadi.com ,אסף שפירא, מומחה לרשתות חברתיות וכותב הספר "הכל בגלל תום", אייל הרצוג- מייסד הרשת החברתית Metacafe ,ישראל בלכמן, סמנכ"ל אסטרטגיה בחברת בלינק. ואסתי פפר-מנכ"לית C.T.S שהנחתה את הכנס. את דברי פתיחה נשאו פרופ` חגית מסר-ירון, נשיאת האוניברסיטה הפתוחה ומר נחום חופרי, ראש העיר רעננה. ישראל בלכמן הוסיף בדבריו כי כ-89% מהישראלים אשר גולשים ברשת נחשפים לתוכן של רשתות חברתיות ובלוגים מה שמוביל שינוי דרמטי באופן שבו צרכנים מתנהגים וצורכים תוכן. תקשורת בין אנשים זהו הבידור החדש וזה מתבצע על חשבון הטלוויזיה.התוכן הופך להיות חברתי יותר וגם כאשר אנשים צופים בטלוויזיה הם מתכתבים בו זמנית בתוכנות מסרים מיידים וצ`אטים.ישנו צרכן מסוג חדש, מתוחכם יותר, מחובר יותר, מוצף בהיצע ולכן סומך על חברים יותר מאשר על מותגים. כיום, ככל שמדברים עליך יותר ברשת ככה ההצלחה המסחרית שלך תתעצם. המשימה השיווקית החדשה היא לא להמציא מחדש התחכמויות חברתיות, אלא להתחבר לאנשים וקהילות ולגרום לצרכנים לדבר על המוצרים שלך. המודל העסקי של פייסבוק מבוסס על הידע שנאסף על החברים ברשת אשר מאפשר למפרסמים להגיע לצרכן בצורה ממוקדת ויעילה יותר. יותר ידע = יותר אפשרות למפרסם ליצור פרסום אפקטיבי יותר. ד"ר ניצה גרי אמרה כי רשת חברתית יכולה לעזור לאתר מועמדים לעבודה. חיפוש עובדים כיום מתבצע גם בעזרת רשתות חברתיות. יש מנהלי משאבי אנוש אשר משתמשים ברשתות החברתיות לצורך סינון מועמדים כבר בשלב הראשוני, לכן יש לשים לב על התוכן אותו אנו מעלים לדף האישי שלנו. ד"ר מור נעמן אשר השתתף בוידאו קונפרנס מארה"ב אמר כי כיום אנו עדים לתופעה בה התקשורת הבינאישית מתורגמת לאינפורמציה או למדיה. כמו שצ`פלין התמודד עם מהפכת התיעוש בסרטו "זמנים מודרניים" כך כיום אנו מתמודדים עם האיחוד בין תקשורת למידע. גל מור, יזם ויועץ לאסטרטגיות אינטרנט טען כי בפועל, נושא הפרטיות מטריד את הגולשים ברשת הרבה פחות מכפי שהעניין משתקף בתקשורת.


אחורה

חדשות

  • עמרם מצנע מצטרף לציפי לבני

  • במסיבת עתונאים היום הודיעה ציפי לבני על הצטרפותו של עמרם מצנע למפלגת "התנועה".

  • עצומה להמתת חסד

  • לאחר המקרה הטרגי של הרופא אשר עזר לבתו חולת הסרטן למות והתאבד,

    עולה שוב הסוגיה של המתת חסד.