שבועות בסימן עולם הגבינה


וחג שבועות תעשה לך ....עוגות גבינה הכל על צריכת הגבינות בארץ, מבצעי הפרסום וקד"מ לחג וכו.

טרה צופה כי בתום 3 ימים האחרונים שלפני החג, יגדל שיעור מכירות מוצרי הגבינה של החברה בכ- 30% נוספים.


על שוק הגבינות בישראל הנתונים מבוססים על מדד נילסן, כלל השוק (המבורקד) והשוק הלא מבורקד וכן על סקרי שוק. משום כך הנתונים על יתר שחקי השוק - משוערכים. שוק הגבינות הרכות: בשנה האחרונה מסתמנת יציבות יחסית עם נטיה לירידה קלה בצריכת הגבינות הרכות. בשוק זה 3 המחלבות הגדולות מהוות כ – 95% מהתחום והמחלבות קטנות מהוות כ – 5% . שוק הגבינות הרכות כולל: גבינות רכות, גבינות כחושות, גבינות שמנת, גבינות בטעמים ולבנה. הגבינה הרכה מהווה 70% מהשוק, הגבינות הכחושות – 15%, גבינות השמנת – 15% - במונחים כספיים. בשנת 2000 גברה התחרות על תחום הגבינות המיועדות לאפייה. גבינות אלו מהוות כיום 2% משוק הגבינות. השימושים העיקריים בגבינות הרכות: הגבינות הרכות משמשות למריחה, אכילה, בישול ואפיה. "טרה" מציגה בתחום הגבינות הרכות: גבינה לבנה 5 ו- 9 אחוז, גבינה לבנה "קטיפה" 5, 9 ו - ½ אחוז, גבינת שמנת קיסר וגבינת "טבעון" היחודית (כחושה ללא תוספת מלח). וכן את גבינת "טוב טעם – גבינת 5% מיוחדת לאפייה וייחודית ל"טרה". היקף שוק הגבינות הלבנות הרכות בישראל הינו כ- 500 מיליון ₪ בשנה. שוק הגבינות הלבנות - נתחי שוק: טרה - כ- 10% (צפוי לגדול עם כניסת גבינות לבנות מועשרות בביו, בסידן ואף בסיבים תזונתיים – גבינת ½%) שטראוס - כ- 35% תנובה – כ- 50% אחרים – כ- 5% שוק גבינות השמנת בישראל שוק גבינות השמנת בישראל נאמד ב- 100 מליון ₪ בשנה והוא מהווה כ- 20% משוק הגבינות הלבנות הרכות. (במונחים כספיים). שוק גבינות השמנת כולל שני מותגים עיקריים: גבינת שמנת טרה - נתח שוק של כ- 8% - (גבינות שמנת לייט 9% ב- 5 טעמים) סימפוניה של שטראוס - נתח שוק של כ- 66% נפוליאון של תנובה - נתח שוק של כ- 21% אחרים 5%. שוק גבינות הקוטג` בישראל שוק גבינות הקוטג` בתחום הקמעונאי בישראל נאמד במונחים כספיים בכ- 320 מיליון ₪ בשנה, והוא מהווה 25% משוק הגבינות הלבנות הרכות. שוק גבינות הקוטג` - נתחי שוק: טרה 9% - 30 מיליון ₪ (כולל קוטג` ביו 5% מועשרת בסידן) תנובה 91% כ - 290 מיליון ₪ שוק הגבינות הקשות בישראל: כ – 21% מהחלב הגולמי בישראל מופנה לייצור גבינות קשות ומותכות. היקף המכירות במונחי מחירים לצרכן הינו למעלה ממיליארד ש"ח. הצריכה לנפש בישראל של גבינות קשות היא נמוכה ביחס לצריכה בארצות המפותחות וזהו כנראה דפוס שקשה מאוד לשנות. התחרות המקומית בקבוצה זו נמוכה אם כי בעקבות הסכמי סחר חדשים יוכלו להיכנס לארץ כמויות גדולות והולכות במכסים פוחתים של גבינות קשות מכל העולם, והתעשיה המקומית תאלץ להתמודד הן במחיר והן באיכות ובמגוון עם תוצרת מיובאת. המגמה המסתמנת בשוק הגבינות הצהובות, מצביעה על התחזקות תחום הגבינות האנאלוגיות (תחליפי גבינה צהובה המיוצרים מחלבון חלב ושומן צמחי). תחום זה מתחזק בעיקר על חשבון הגבינות העממיות (כתר, גוש חלב, עמק), המעושנות והמעושרות. נראה כי הסיבה לכך טמונה באחוזי השומן הנמוכים באופן יחסי והמחיר הזול. בשוק הגבינות הצהובות פועלים כיום כ- 5 יצרנים ביניהם תנובה וטרה. השימושים העיקריים בגבינות הקשות: השוק המוסדי - הצרכנים העיקריים בתחום זה הם בתי מלון, פיצריות ובתי קפה. בשוק הפרטי - בשוק זה משמשות הגבינות הקשות לצריכה שוטפת: טוסטים, סנדוויצ`ים, ותוספת לבישול ואפיה (פשטידות). הגבינות היוקרתיות המועשרות והכחולות משמשות בעיקר לצורכי אירוח. טרה מציגה בתחום הגבינות הקשות את "כתר" ו"פאר", גבינות חצי קשות מסוג הולנדי, בעלות 22 אחוזי שומן ואת "הדר" גבינה קשה בסגנון שוויצרי בעלת 28 אחוזי שומן. שוק הגבינות המלוחות: בתחום הגבינות המלוחות ניתן להצביע על ירידת צריכה ממוצעת לצרכן אך התרחבות של מעגל צרכני הגבינות המלוחות. מעגל הרווחים בתחום זה נשאר יציב כתוצאה מעליית המחירים. עליה בצריכת הגבינות המלוחות מסתמנת בעונת הקיץ בחודשים מאי - ספטמבר. הגבינות בולגרית וצפתית הן הפופולריות והנמכרות ביותר בשוק זה. הגבינות המלוחות משמשות לבישול ואפיה, ארוחות חלביות וצרכי אירוח. "טרה" מציגה בתחום הגבינות המלוחות את צפתית 5% .


אחורה

חדשות

  • עמרם מצנע מצטרף לציפי לבני

  • במסיבת עתונאים היום הודיעה ציפי לבני על הצטרפותו של עמרם מצנע למפלגת "התנועה".

  • עצומה להמתת חסד

  • לאחר המקרה הטרגי של הרופא אשר עזר לבתו חולת הסרטן למות והתאבד,

    עולה שוב הסוגיה של המתת חסד.