שיווק מלחמה והרולטה הסינית


"רולטה סינית " ספר המשלב קטעי פולקלור קסומים , דרכם משתקפות אסטרטגיות צבאיות סיניות שהן עצמן מהוות את מקור ההשראה הסיני על האסטרטגיות השיווקיות.עולמות הפולקלור והמלחמות הוו השראה למחברים לבנות אסטרטגיות עסקיות ואישיות להתמודדות וצמיחה בחיי היום יום. "רולטה סינית" ד"ר חיים מלמד, פאני הורוביץ בהוצאת "סער" 152 עמוד.

סין הופכת למעצמה עולמית גם בתחום השיווקי עסקי ומציפה את כל שיווקי העולם, והמחברים ד"ר חיים מלמד ופאני הורוביץ מנבאים שסין מאיימת לזעזע את המסגרות הקלאסיות הכלל ארגוניות של חברות וקונצרנים במערב. ולכן "דע את האוייב" או "אם אינך יכול להתחרות בו הצטרף אליו".


כבר בגן הילדים בסין נלמדים סיפורי הפולקלור והמלחמה , והילדים שואבים מהם השראה, להתמודדות בחיי היום יום. בדרך זו נטמעים דפוסי התרבות והופכים להיות כמעט מולדים. ב-15 השנים האחרונות גם העולם המערבי החל להמשיל את השיווק למלחמה אנו משתמשים בשיטות ביון, הטעיה , מלחמת מדפים ועוד. האסטרטגיות המובאות בספר הן בעצם כישורי חיים לשימוש בכל תחומי החיים.וכוללות אסטרטגיות ממלחמה פסיכולוגית, התשה ועוד "השוק הוא כמו שדה קרב" מציינים מלמד והורוביץ ולכן צריך להשתמש באסטרטגיות מלחמה .


מדוע נבחר השם רולטה סינית? השם רולטה סינית מרמז על כך כי במיפגש עסקים עם הסינים,להתמודד בלי להכיר את המנטליות והאת תרבות הלחימה הסינית זה כמו לשחק ברולטה סינית. הספר כולל 36 אסטרטגיות כמספר הכדורים של הולטה ואתה אף פעם לא יודע איזו אסטרטגיה ואיזה מספר יופיעו. בספר תמצאו צרצרי זהב, שורשי עשב , נמרים , קופים ותרנגולים. בצד אסטרטגיות מרדימות מאיימות, מבלבלות. למשל האגדה על הקוף והתרנגול, המספרת שבסין העתיקה כאשר קוף לא היה מציית לבעליו היה הבעלים הורג באכזריות רבה תרנגול לעיני הקוף. למראה ייסורי הגסיסה של התרנגול, היה הקוף הופך להיות כנוע וצייתן. והנמשל האסטרטגיה המאיימת לאורך זמן ,של החברות המובילות על החברות הקטנות.בהחלט מהווה המחשה מאד ויזואלית של עולם הגלובליזציה. ספר המשלב בין התרבות הסינית לבין התרבות המערבית העסקית. ד"ר חיים ומלמד ופאני הורוביץ מכירים מספר שנים ומרצים בנושאי ניהול שיווק ותקשרת בין תרבותית במוסדות להשכלה גבוהה.ותוך כדי הרצאות ודיונים על עתיד השיווק והגלובילזציה עלה הרעיון לספר אשר יחבר בין התרבות העסקית המערבית למורשת התרבות הסינית. הגלובליזציה מביאה , לטענת המחברים, לכך שיותר ויותר אנשים נגישים בעשור האחרון לעולם העסקי בתרבויות שונות והשוק הסיני הוא העתיד. הספר מתאים לאנשי עסקים ולקהל הרחב משום שלכלם חשוב היום ללמוד מה הופך את סין להצלחה כל כך גדולה .הספר מאפשר התחברות לראש הסיני שכובש יותר ויותר את העולם בכל תחומי החיים, אמנות , תרבות רפואה . הספר מעוצב בסצורה ייחודית פאנגשוואית מושכת ונעימה ואפילו האסטרטגיות האכזריות הסיניות מוגשות לכם בנועם, על חרב בוהקת בסגנון פיוטי ציורי בסרטי הדרקון הסיני. 9 בסולם נש"ר. ד"ר חיים מלמד מומחה לשיווק וליצירתיות מחבר סדרת הספרים הקלטות ותכנית הטלביזיה "עולם השיווק והפירסום" ומחבר סדרת רבי המכר ביצירתיות הצלחה ותקשרת "המילים של החיים". פאני הורוביץ (MBA) יועצת ארגונית לפיתוח כישורים ניהוליים ביתן תרבותיים. ומרצה בקורסים "עסקים בין תרבויות בזירה הבינלאומית"


אחורה

חדשות

  • עמרם מצנע מצטרף לציפי לבני

  • במסיבת עתונאים היום הודיעה ציפי לבני על הצטרפותו של עמרם מצנע למפלגת "התנועה".

  • עצומה להמתת חסד

  • לאחר המקרה הטרגי של הרופא אשר עזר לבתו חולת הסרטן למות והתאבד,

    עולה שוב הסוגיה של המתת חסד.