''מה הם הסכויים שלי להצליח בלימודים ובחיים''


א. בת 18 שואלת "מה הם הסכויים שלי להצליח בחיים?" עדה בן שלום הגרפולוגית תענה לכל פנייה בנושאי ייעוץ מקצועי, ייעוץ אישי ולכל מה שקשור לאנושי שבנו. המדור יתייחס רק לכותב ולכתב ידו, ולא לגבי אחרים. יש לשלוח את כתב היד בדואר לעדה בן שלום ,תל חי 2 כפר סבא 44456. יש לכתוב על דף לבן בעט כדורי את השם וגיל וציינו: יד ימין או שמאל ופירוט השאלה.

מ"א כותבת ביד ימין. היא בת 18 . נולדה באוזבקיסטן. המידע החסר הוא: כמה שנים היא בארץ? האם היא כותבת עברית ברמה של שפת אם? השאלות: שתי השאלות שמעסיקות אותך מאוד: האם תוכלי להצליח בלימודים ובחיים בכלל? (אני שואלת: האם אפשר להצליח בחיים גם אם לא כל כך מצטיינים בלימודים?), האם יש לך סיכוי ליצור קשר זוגי משמעותי? ממאפיני האישיות. את אינטליגנטית מאוד ויכולה לעשות הרבה ולהצליח בחיים. עם זאת, בהווה יש בתוכך בילבול ריגשי רב, שהופך בך והופך עד כדי כך שהוא מחבל ביכולת הבסיסית הטובה שלך ללמוד ולהשיג מטרות. זה גם מקשה עלייך ליצור קשר מתמשך עם בן זוג. את כותבת לי שאת מאוד רוצה, מאוד משתדלת ומשקיעה בלימודים, "עד שה... נקרע לי". אני מאמינה לך. אם כך, נכון יהיה לחפש את הסיכוי לשינוי לא במאמץ לשמו, אלא במאמץ המכוון למקור הבעיה שגורם לך צרות. לאור הממצאים בכתב ידך אציג בפנייך מספר שאלות, שיכולות לכוונך לדרך של חקירה וגילוי עצמי. השאלות הן: האם קרה, שעם עליתכם ארצה הרגשת, שיד-הורייך קצרה לעזור לך ולתמוך בך? האם הרגשת, שבשלבי ההסתגלות הראשונים, כאילו ביום אחד, הפכת מילדה קטנה ל-אחראית, ונרתמת לעזור להורייך?נסי להיזכר האם זכית למשחקי ילדות ולשובבות "בלי-חשבון" לפני המהפך? (אם היה כזה?) השאלות הנ"ל עלו בדעתי, בגלל הניגודים שבכתב-ידך: למשל, מצד אחד התמצאות ויכולת נפלאה להסתדר ב"כאן ועכשיו". מצד שני, קושי להכיל את כל-כובד-החיים, ולהפוך הצלחה להישג בר-קיימא. האם קורה לך, שאחרי הרגשה של הצלחה באה שאלת השאלות: "טוב אז מה עכשיו"? לצערי, את לא כל כך בקלות מוצאת את התשובה ל"מה עכשיו?", ואז ביטחונך העצמי ניזוק. תכונות שהן חזקות באישיותך: רצון טוב, כוונות חברתיות ונכונות לעזור, אינן הופכות לכח מוביל. אולי משום שמרוב רגישות את שוכחת את עצמך. נראה, עד היום קבוע בראשך רעיון אותו גיבשת כילדונת, ובגללו את בונה ציפיות המופנות אל אנשים אחרים: שיאהבו אותך ויתמכו בך. למשל, הההנחה אומרת בערך כך: "אם אני אהיה "טובה", יהיו ה"אחרים" טובים אלי. ו/או אם "הם" מקבלים את הכוונות הטובות שלי ואת השרותים הנדיבים שלי, זה סימן ש"הם" אוהבים אותי"". האמונה הילדית ברעיונות כאלו נשמרה אצלך ולא זכתה לעיבוד מחדש. אולי בגלל קפיצות חדות שקרו לך בדרך, בין שלבי ההתפתחות שלך מילדה לאישה. בדרך קשה ולא רצופה, איבדת את האפשרויות של פיתוח תודעה ורעיונות נוספים/חדשים. כיוון שאי-אפשר לקפוץ שלבים בהתפתחות, את מרגישה מתוסכלת. מצד אחד יכולה, מצד שני לא מגשימה. ייעוץ: כדאי לך מאוד לשחזר את השלבים החסרים בהתבגרותך. כיוון שאין להחזיר את הגלגל לאחור, אולי תיעזרי בייעוץ מקצועי. אני מייעצת לך להקדים ולפנות לייעוץ עכשיו, משום שבגילך קל במיוחד לעזור לצעיר/ה לשנות דעות ורגשות העוצרים אותך מהתקדמות. עכשיו זה הזמן! משום שאת בעצם עדיין בקצוות הגיל, עדיין מתבגרת. הערה חשובה: גיל ההתבגרות מאופיין על ידי שינויים ותהפוכות של רצונות ושל יכולות. אולי את חווה את קשיי הגיל יותר מאחרים. עם זאת, זכרי, שזהו שלב בהתפתחות שממנו עוברים למסלול חיים יותר ברור ומאוזן. מאפינים גרפולוגיים האינטליגנציה הטובה שלך מתגלה - במבנה הקו הגמיש, באורגינאליות של צורת האותיות ובתקינות הרווחים שבין המילים והשורות. אי-השקט וחוסר הביטחון הרגשי מתבטאים - בפערים הגדולים שיש בגודל ובצורה של האותיות, בזוית הכתיבה ובמבנה הלחץ. לסיום: יש לך סיכוי מצויין לצאת מהבלגן בו את נמצאת. הנתונים הפנימיים של אישיותך מעידים על שמחת חיים וכוח לשינוי.


אחורה

חדשות

  • עמרם מצנע מצטרף לציפי לבני

  • במסיבת עתונאים היום הודיעה ציפי לבני על הצטרפותו של עמרם מצנע למפלגת "התנועה".

  • עצומה להמתת חסד

  • לאחר המקרה הטרגי של הרופא אשר עזר לבתו חולת הסרטן למות והתאבד,

    עולה שוב הסוגיה של המתת חסד.